خبر مهم برای کاربران نسخه Android 2.3

شرکت گوگل اعلام کرد موبایل هایی که از نسخه Android 2.3 استفاده می کنند، تا چند روز آینده دسترسی به چند برنامه این شرکت را از دست خواهند داد.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، گوگل چند روز با تعطیلی دسترسی به برخی از محبوب‌ترین خدمات خود در تلفن‌های هوشمند قدیمی فاصله دارد. این شرکت تأیید کرده است که تعداد انگشت شماری از دستگاه‌های اندرویدی از ۲۷ سپتامبر دسترسی به Google Maps، YouTube، Gmail را از دست خواهند داد.

تا زمانی که کاربران موبایل‌های خودشان را به روز نکنند یا موبایل جدیدی خریداری نکنند، دسترسی میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به این نرم افزار قفل قطع می‌شود. گوگل با انتشار پست کوتاهی در وب سایت خود این موضوع را اعلام کرد.

قطع دسترسی کاربران به چند برنامه گوگل در نسخه Android 2.3

این شرکت اعلام کرد که کاربرانی که از Android 2.3 در موبایل هایشان استفاده می‌کنند، دیگر به برنامه‌هایی که توسط این شرکت پشتیبانی می‌شود، دستریب نخواهند داشت. این نسخه قدیمی از اندروید در دسامبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد. گوگل اعلام کرد پشتیبانی از این پلتفرم را به عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای حفظ امنیت کاربران لغو می‌کند.

گوگل به طور مرتب پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی نرم افزار اندروید را هنگام انتشار نرم افزار‌های جدید کاهش می‌دهد. دلیل این امر این است که نسخه‌های قدیمی سیستم عامل‌ها در برابر چالش‌ها و نفوذ هکر‌ها بسیار آسیب پذیرتر هستند.

آخرین نسخه اندروید، اندروید ۱۱ است، بنابراین اندروید ۲.۳ با نرم افزاری که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی اجرا می‌شود، بسیار فاصله دارد. در فوریه ۲۰۱۷، گوگل پرداخت‌های بدون تماس Google Pay را روی گوشی‌های Android 2.3 متوقف کرد.

در اواخر این ماه، موبایل‌های با این نسخه از اندروید نمی‌توانند به حساب‌های گوگل خودشان وارد شوند. حتی اگر کاربران اعتبارنامه صحیح را وارد کرده باشند، خطای نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنند. تلاش برای افزودن تقویم گوگل یا حساب Gmail به منوی تنظیمات دستگاه نیز منجر به همان خطا می‌شود.

سایر برنامه‌های محبوب گوگل از جمله YouTube، Google Play Store، Google Maps، Gmail، Google Calendar و موارد دیگر نیز از کار می‌افتند. برای ادامه استفاده از این برنامه‌ها، باید تلفن هوشمند را به Android ۳.۰ ارتقا داد.

با رفتن به تنظیمات دستگاه و ضربه زدن روی System> Advanced> System Update می‌توان اندروید را به روز رسانی کرد. با این حال، از آنجا که همه دستگاه‌های دارای Android 2.3 قادر به رفتن به نسخه بعدی نیستند، دسترسی برخی از کاربران به این برنامه‌ها برای همیشه قطع خواهد شد.

تلفن های هوشمندی که دیگر به روز رسانی نمی شوند

گوشی‌های هوشمندی که روی اندروید ۲.۳ گیر کرده اند عبارتند از: Sony Xperia Advance، Lenovo K۸۰۰، Sony Xperia Go، Vodafone Smart II، Samsung Galaxy S۲، Sony Xperia P، LG Spectrum، Sony Xperia S، LG Prada ۳.۰، HTC Velocity، HTC Evo ۴G، Motorola Fire و Motorola XT۵۳۲.

گفتنی است که اگر کاربری نمی‌تواند دستگاه خود را ارتقا دهد، ورود به سرویس‌هایی مانند YouTube از طریق مرورگر امکان پذیر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.