خواهر کیم جونگ اون در آستانه جانشینی برادر؟

خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، به منصبی عالی‌تر در سلسله مراتب حکومتی ارتقا یافت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از یورونیوز، خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که گمانه‌زنی‌ها از احتمال به دست گرفتن رهبری این کشور توسط او در آینده قوت گرفته به منصبی عالی‌تر در سلسله مراتب حکومتی ارتقا یافت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اعلام این مطلب تصریح کرد که «کیم یو جونگ»، بواسطه ارتباط بسیار نزدیک و نفوذ بالا نزد برادرش به عنوانی عضو کمیسیون امور کشوری منصوب شده است.

این انتصاب در چارچوب مجموعه‌ای از تغییرات تازه در رأس تشکیلات حکومتی که به تأیید مجمع عالی خلق، تنها پارلمان جمهوری خلق کره شمالی نیز رسید، انجام شده است.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون، ارگان کمیته مرکزی حزب کارگران کره روز پنجشنبه تصاویر هشت عضو جدید کمیسیون امور کشوری را منتشر کرد که «کیم یو جونگ» بواسطه جوانی و اینکه تنها زن در این مجموعه بود از دیگران متمایز شده بود.

کیم یو جونگ اغلب و به ویژه در جریان دیدارهای رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی، در کنار برادرش دیده شده است که در دوران جوانی دوران تحصیل را با هم در سوئیس گذرانده بودند.

نقش سیاسی این زن پرنفوذ در دستگاه حاکمه کره شمالی مدت‌ها است که به موضوعی برای حدس و گمانه‌زنی‌ها تبدیل شده است. از او در این میان اغلب به عنوان جانشین احتمالی برادرش نام برده می‌شود که در صورت تحقق این امر، کیم یو جونگ نخستین رهبر زن در این کشور محافظه‌کار در جهان خواهد بود.

وی بیشتر با اظهارات تند علیه واشنگتن و سئول، بویژه در جریان ماجرای تخریب دفتر ارتباطات میان دو کره که توسط همسایه جنوبی ساخته و اداره می‌شد، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

وی کره جنوبی را متهم کرده بود که با تحرکات مرزی زمینه تنش‌آفرینی در افکار عمومی و ترغیب شهروندان این کشور برای فرار به آن سوی مرزها را فراهم کرده است.

این در حالیست که وی پس از ارتقای رتبه‌های متوالی که طی سال‌های اخیر از آن بهره‌مند شده به تازگی اعلام کرده که کشورش در صورت احترام متقابل حاضر به مذاکره با کره جنوبی برای کاستن از تنش‌ها است.

کیم یو جونگ ۳۴ ساله با عضویت در کمیسیون امور کشوری پس از ارتقا رتبه‌های متوالی اینک به یکی از بالاترین مناصب در سلسه‌مراتب حکومتی دست پیدا کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.