بازسازی چهره ۳ مومیایی ۳۰۰۰ ساله +عکس

محققان با استفاده از بقایای مومیایی بدست آمده و دی ان ای آنها موفق به بازسازی چهره ۳ مومیایی ۳۰۰۰ ساله شدند.

به گزارش تازه نیوز، نقل از دیلی میل،‌ این ۳ مرد در گذشته های دور در جنوب قاهره زندگی می کردند این اولین باری است که از چنین تکنیکی برای بازیابی تصاویر انسان های مومیایی استفاده می شود.

بازسازی ژنوم دی ان ای انسان توسط یک شرکت فناوری مستقر در ویرجینیای آمریکا مورد استفاده قرار دارد و اکنون می توان از این شیوه برای بازسازی چهره انسان و پیش بینی نسبت ژنتیکی ،‌رنگ چشم ،‌رنگ مو ،‌رنگ پوست، میزان کک صورت و ابعاد صورت را در افراد هر قومیتی تشخیص داد.
Parabon NanoLabs  نام یک شرکت فناوری DNA مستقر در ایالت ویرجینیا ایالات متحده است که از دی ان ای برای فتوتیپ قانونی چهره افراد و پیش بینی ویژگی های صورت و سایر جنبه های ظاهر فیزیکی فرد استفاده می کند.


این فناوری همچنین برای ایجاد سرنخ در پرونده های جنایی که هیچ مظنونی یا سندی برای پایگاه داده وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان مثال ، در این آزمایش می توان گفت یک فرد دارای چشمان سبز با ۶۱ درصد اطمینان ، سبز یا آبی با ۷۹ درصد اطمینان است و قطعاً چشمان قهوه ای با ۹۹ درصد اطمینان را نشان میدهد .
چهره های باستانی بازسازی شده متعلق به ۳ مرد تقریبا جوان درحاشیه نیل باستان است بنا بر اطلاعات موجود نمونه های ژنوم گسترده اولین نمونه هایی بودند که از بقایای مومیایی گرفته شده اند تا محققان را بیشتر به چهره اصلی این مصریان برسانند.

به گفته پژوهشگران تیم تحقیقاتی DNA مصریان  باستان را با نمونه های ژنوم مصریان امروزی مقایسه کردند تا تفاوت در ترکیب ژنتیکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و به چهره های دقیق تری دست یابند.

منبع:ایران آنلاین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.