وزارت بهداشت: تبلیغات روغن غنچه پلاس دروغ و گمراه‌کننده است! +سند

دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در نامه‌ای خواستار تغییر آگهی‌های تبلیغاتی روغن غنچه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای از خلاف واقع بودن تبلیغات روغن غنچه و جلوگیری از تبلیغ این ماده غذایی و اصلاح متن تبلیغاتی آن خبر داد. این روزها شبکه‌های مختلف سیما با تبلیغ این روغن خاص، مدعی جوان‌سازی و حفظ جوانی با استفاده از این روغن هستند و بی توجه به تاییدیه‌های بهداشتی، چیزی را تبلیغ می‌کنند که وجود ندارد.

در نامه معاونت بهداشت آمده است که تبلیغات این روغن گمراه کننده و نادرست است! توکوفرول نام علمی ویتامین E است که یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است و در روغن‌های گیاهی باعث پایداری روغن می‌شود و مقدار آن در روغن‌ها متفاوت است. در نتیجه وجود این ویتامین در روغن‌های جوانه گندم یا آفتابگردان طبیعی است و تبلیغات مربوطه به عنوان ارائه یک محصول جدید، ترفندهای بازاریابی است.

این ادعا که این روغن یک ترکیب جدید و یا متفاوت و سلامتی بخش است، مورد تایید دفتر بهبود تغذیه جامعه نیست! همچنین دارا بودن تاییدیه از انجمن تغذیه ایران صرفا برای مرغوب بودن روغن است نه دلیلی بر تبلیغ اغواگرایانه و غیرواقعی این روغن به شیوه موجود!

شایان ذکر است در هفته‌های اخیر، تبلیغات عجیبی از جوان سازی و حفظ جوانی با مصرف این روغن، در تلویزیون پخش می‌شود. اتفاقی که قطعا در خرید مردم تاثیر گذار است؛ مانند تبلیغ مدت دار روغن حلزون که بعدها مشخص شد، دروغین و اغواگرانه بوده است.

باید دید، صداوسیما در دوران مدیریت جدید، همچنان دنبال کسب درآمد با هر روش و شیوه‌ای حتی تهدید سلامت مردم هست، یا رویه سالهای‌ اخیر تغییر خواهد کرد.

۱ نظر
  1. ۰

    برای تمام مسوولان این حکومت فقط و فقط پول مهم است ، کانادا برن امریکا درس بخونن سوئد حال کنن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.