رئال در بارسلون؛ شب تاریخی در انتظار کریم

کریم بنزما امشب می تواند چهارمین گلزن تاریخ رئال مادرید شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، امشب می تواند برای کریم بنزما یک شب خاص باشد. رئال از ساعت ۱۷:۴۵ در زمین اسپانیول به میدان خواهد رفت و امیدوار است پس از دو بازی ناکامی در پیروزی(برابر ویارئال و شریف) به جاده پیروزی بر گردد.

امید اول گلزنی رئال کریم بنزماست و ستاره فرانسوی شانس این را دارد تا با یک دبل به رکورد گلزنی سانتیانا برسد. ستاره دهه ۸۰ رئال مادرید که توانسته ۲۹۰ گل برای این تیم بزند و چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه باشد. کریم بنزما ۲۸۸ گله است و با دو گل دیگر به سانتیانا خواهد رسید.

کریستیانو رونالدو با ۴۵۱ گل و با اختلاف، بهترین گلزن تاریخ رئال است و پس از او رائول گونزالس با ۳۲۳ و آلفردو دی استفانو با ۳۰۸ گل قرار دارند.

از ۲۸۸ گل کریم بنزما تنها ۱۴ گل از روی نقطه پنالتی بوده در حالی که رونالدو ۸۰ گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. کریم اخیرا در بازی برابر مایورکا دویستمین گلش در لالیگا را نیز به ثمر رساند. برترین گلزنان رئال در لالیگا نیز رونالدو با ۳۱۲ گل، رائول با ۲۲۸ گل و دی استفانو با ۲۱۶ گل هستند و با شروع توفانی کریم در فصل جاری، بعید نیست همین امسال او به رکورد گلزنی رائول گونزالس برسد.

بسیاری معتقدند بنزما در دو فصل پیش رو می تواند از رکورد رائول در مجموع بازی های نیز پیشی بگیرد و پس از رونالدو دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه شود.

او در ۵ سال اول حضورش در رئال توانست به رکورد ۱۰۰ گل برسد ولی در ۷ سال پس از آن توانسته ۱۸۸ گل به ثمر برساند و به خصوص از سال ۲۰۱۸ و با جدایی رونالدو، رکورد گلزنی او بسیار بهتر نیز شد. کریم فصل جاری ۸ گل در لالیگا زده و یک گل نیز در لیگ قهرمانان.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.