شرط شفر برای استقلال؛ پرداخت ۲۰۰ هزار دلار

وینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال هنوز طلبش را از این تیم نگرفته و همچنان به دنبال وصول طلبش است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبر ورزشی، اگر همه‌چیز براساس ادعای مدیران باشگاه استقلال جلو برود، پنجره نقل و انتقالات این باشگاه که از اواسط تابستان بسته ‌شده، طی روزهای آینده باز خواهد شد. البته این مسئله به معنای تسویه‌حساب کامل با وینفرد شفر نیست ولی ظاهراً رضایت سرمربی اسبق استقلال تا حد قابل ملاحظه‌ای جلب شده است. مقامات استقلال در هفته‌ای که گذشت، توانستند چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار از طلب شفر را جمع‌وجور کنند، به همین خاطر با خود این مربی و وکیلش تماس گرفتند تا بتوانند با پرداخت رقم فوق رضایت اولیه او را جلب کنند. طبق آخرین خبرهای رسیده، پیرمرد آلمانی مدعی شده به استقلال تخفیف نمی‌دهد اما با توجه به مشکلات ایجاد شده برای باشگاه، حاضر است برای کاهش مشکلات استقلال قدم بردارد. از قرار معلوم، شفر به‌صورت شفاهی ادعا کرده اگر مبلغ مذکور پرداخت شود، با فیفا برای با شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال مکاتبه خواهد کرد. به همین خاطر مدیران آبی هم‌اکنون منتظر هستند تا بلافاصله پس از پرداخت ۲۰۰ هزار دلار، زمینه برای کاهش مشکلات‌شان فراهم شود.

 

دریافت اقساطی

طبق توافقات صورت گرفته (البته اگر شفر در دقیقه ۹۰ همه چیز را به‌هم نزند) قرار است سرمربی اسبق استقلال پس از دریافت اولین قسط، برای فیفا نامه بفرستد و ضمن تأیید توافق جهت دریافت اقساطی طلب خود از باشگاه استقلال، رضایتش جهت باز شدن پنجره نقل و انتقالات طرف ایرانی را اعلام کند. اتفاقی که اگر رخ دهد، قسمت قابل ملاحظه‌ای از گرفتاری‌های استقلال مرتفع شده و حداقل اینکه کم‌رنگ‌تر از قبل می‌شود.

 

خطر محرومیت مجدد

حتی اگر شفر برای فیفا نامه بزند و رضایتش بابت دریافت اقساطی مطالبات را اعلام کند، باز هم خطر محرومیت به طور کامل از روی سر استقلال برداشته نخواهد شد چون این باشگاه مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به مربی آلمانی بدهکار است و شفر می‌تواند با اولین بدقولی استقلال در پرداخت اقساط، دوباره همه چیز را به حالت اولیه بازگرداند. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که به احتمال زیاد استقلال جهت باز کردن پنجره نقل و انتقالات خود در مقطع کنونی باید مطالبات باشگاه پاختاکور ازبکستان و سرور جپاروف را نیز بپردازد.

 

جمعه، روز پایان ماجرا

مسئولان باشگاه استقلال بسیار امیدوارند تا ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالات حداکثر تا پایان ساعت کاری فیفا در روز جمعه (امروز) حل شود و شاهد بازگشایی پنجره مورد نظر باشند. آنها دیروز مدعی بودند اگر پول به شفر برسد و او هم با فیفا نامه‌نگاری کند، سایر مشکلات حل‌شدنی است و پنجره استقلال شامگاه روز جمعه بازگشایی خواهد شد. این مسئله را نیز در نظر بگیرید که فدراسیون جهانی فوتبال شنبه و یک‌شنبه تعطیل است و اگر کار تا پایان وقت اداری امروز حل و فصل نشود، مشخص نیست چه اتفاقی دوباره در انتظار باشگاه ایرانی خواهد بود. در همین راستا اسماعیل خلیل زاده راهی ترکیه شده تا با پرداخت بخشی از مطالبات شفر رضایت او را جلب کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.