شایعات مجازی درباره انیشتین و خواسته او از راننده‌اش!

به تازگی خبرگزاری فرانسه از ماجرای انیشتین و راننده خود درباره سخنرانی دانشگاهی پرده برداشت.

به گزارش تازه‌نیوز، به نقل از arabic.rt؛ یکی از خبرگزاری‌های فرانسه گزارش داد که مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این که آلبرت انیشتین فیزیکدان معروف به راننده خود دستور داده که به جای او یک سخنرانی در دانشگاه داشته باشد، منتشر شده شایعه است.مسئولین این خبرگزاری می‌گویند: “کاربران به چندین زبان مختلف این داستان را درباره انیشتین منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مشهورترین فیزیکدان تاریخ، به راننده خود دستور داده تا در ارائه سخنرانی دانشگاهی در مورد نظریه نسبیت عام جای او را بگیرد.”

خبرنگاران خبرگزاری ذکر شده به نقل از کاربران فضای مجازی بیان می‌کنند: ” انیشتین در ردیف‌های عقب بین تماشاگران نشسته بود در حالی که راننده‌اش درباره نسبیت سخنرانی می‌کرد. ” Trevor Lipscombe نویسنده‌ بیوگرافی انیشتین می‌گوید: “این داستان قبلاً پخش نشده بود و فقط با ظهور شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد که این نوشته‌ها باعث تردید در مورد صحت آن می‌شود. این شایعات در هیچ یک از کتاب‌هایی که زندگی انیشتین را مستند کرده مانند کتاب “خاطرات سفر‌های آلبرت اینشتین” نوشته زایف روزنکرانز یافت نمی‌شود”.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در همین راستا، خوزه مانوئل سانچز رون، نویسنده کتاب آلبرت انیشتین می‌گوید: “من نمی‌دانم آلبرت راننده داشته است یا خیر؟ اما می‌دانم که او اغلب خودش رانندگی می کرد و این‌داستان‌ها که برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند خنده دار و شایعه است”.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.