پایان خوش کشتی آزاد ایران با برنز گلیج؛ میلیمتری سوم شدیم +همه نتایج و جدول تیمی

مجتبی گلیج با پیروزی مقتدرانه در دیدار رده بندی وزن 97 کیلوگرم موفق شد مدال برنز جهان را از آن خود کند.

به گزارش تازه نیوز، در حالی که در دو وزن آخر کشتی آزاد ایران نتوانست یک فینالیست هم داشته باشد و امروز عرفان الهی در وزن 70 کیلوگرم حتی به دیدار رده بندی هم نرسید، امشب مجتبی گلیج برای کسب مدال برنز وزن 97 کیلوگرم به مصاف رقیب خود از مغولستان رفت.

گلیج که دیشب فقط سه ثانیه با فینال این وزن فاصله داشت و در لحظات پایانی با یک اشتباه مقابل کایل اسنایدر آمریکایی شکست خورد، از باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان از همان ابتدای کشتی سرتر بود.

با اینکه حریف سعی کرد با یک تندر از گلیج امتیاز بگیرد، اما واکنش خوب آزادکار ایرانی باعث شد او حریفش را خاک کند. وقت اول در حالی به پایان رسید که گلیج با زیرگیری های خوب خود 7 امتیاز از حریف گرفته بود و اعتراض سرمربی مغولستان هم باعث شد تا نتیجه در ابتدای تایم دوم 8 بر صفر شود.

در نهایت گلیج با خاک کردن حریف قبل از پایان وقت قانونی توانست 10 بر صفر برنده این کشتی و صاحب مدال برنز جهان شود.

مجتبی گلیج که نشان داد لیاقت مدال خوشرنگ تری را هم داشت، با این مدال برنز به کار کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی پایان داد.

ایران سه طلا، سه نقره و یک برنز کسب کرد و با 162 امتیاز به عنوان سومی جهان دست پیدا کرد.

در حالی که رقابت بر سر قهرمانی بین سه تیم ایران، آمریکا و روسیه به اوج خود رسیده بود، شاگردان پژمان درستکار در دو وزن آخر نتوانستند نتایج درخشان 8 وزن قبلی را تکرار کرده و فقط توسط مجتبی گلیج به یک مدال برنز دست پیدا کردند.

تا شب گذشته ایران به صورت میلیمتری بالاتر از آمریکا و روسیه در صدر قرار داشت، اما شاگردان تدیف توانستند در روز آخر از دو رقیب دیگر سبقت بگیرند و جام قهرمانی را بار دیگر از آن خود کنند.
تیم ملی کشتی آزاد ایران که نسبت به دوره های قبلی نتایج درخشانی گرفت و با سه طلا، سه نقره و یک برنز یکی از بهترین نتایج تاریخ را در نروژ رقم زد، در پایان مسابقات با 162 امتیاز به عنوان سومی جهان دست یافت.

حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع سه طلایی ایران در این مسابقات بودند. علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی سه مدال نقره کسب کردند و مجتبی گلیج تنها برنزی کشتی ایران بود.

البته عرفان الهی، یونس امامی و رحمان عموزاد نیز دست خالی از نروژ بازخواهند گشت.

از سوی دیگر آمریکا در دو وزن آخر یک نقره توسط کایل اسنایدر به دست آورد و با وجود حذف جیمز گرین در وزن 70 کیلوگرم، 6 امتیاز هم او گرفت تا در مجموع با سه طلا، سه نقره و یک برنز و دقیقا همچون ایران به کار خود پایان دهد. آمریکایی ها 168 امتیاز در مجموع به دست آوردند و به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

همچنین روسیه با برد ارزشمند عبدالرشید سعداله یف در فینال وزن 97 کیلوگرم، حکم قهرمانی را بار دیگر دریافت کرد. این تیم البته در وزن 70 کیلوگرم با یک برنز 15 امتیاز گرفت. در مجموع روس ها 173 امتیاز به دست آوردند و بار دیگر در مسابقات جهانی تاجگذاری کردند.
رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- توماس گیلمان (آمریکا) 2- علیرضا سرلک (ایران) 3- هورست لهر (آلمان) و آریان تسیوترین (بلاروس)

61 کیلوگرم: 1- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) 2- داتون فیکس (آمریکا) 3- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) … 11- رحمان عموزاد (ایران)

65 کیلوگرم: 1- ژاگیر شاخیف (روسیه) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و علیبک عثمان اف (قرقیزستان)

70 کیلوگرم: 1- ماگومدمراد گادجیف (لهستان) 2- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) 3- ژربایف یوگنی (روسیه) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) … 8- عرفان الهی (ایران)

74 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 3- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) … 8- یونس امامی (ایران)

79 کیلوگرم: 1- جردن باروز (آمریکا) 2- محمد نخودی (ایران) 3- نیکا کنتچادزه (گرجستان) و رادیک والیف (روسیه)

86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیوید تیلور (آمریکا) 3- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)

92 کیلوگرم1- کامران قاسم پور (ایران) 2- ماگومد کوربانوف (روسیه) 3- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و جی دن کاکس (آمریکا)

97 کیلوگرم: 1- عبدالرشید سعداله یف (روسیه) 2- کایل اسنایدر (آمریکا) 3-  مجتبی گلیج و ماحامد زاکاریف (اوکراین)

125 کیلوگرم1- امیرحسین زارع (ایران) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

 

رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

1- روسیه 173 امتیاز 2- آمریکا 168 امتیاز 3- ایران 162 امتیاز 4- گرجستان 68 امتیاز 5- ترکیه 58 امتیاز 6- مغولستان 56 امتیاز 7- بلاروس 45 امتیاز 8- آذربایجان 42 امتیاز 9- لهستان 39 امتیاز 10- ارمنستان 39 امتیاز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.