۲ سیگنال از واشنگتن و ریاض برای برای قیمت دلار/ روند صعودی بازار متوقف می‌شود؟

در روزهایی که قیمت دلار مجددا به کانال ۲۸ هزار تومان برگشته اخبار سیاسی مهمی در حال انتشار است که احتمالا بر روند قیمت دلار تاثیر داشته باشند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، طبق آخرین نرخ اعلامی از بازار قیمت دلار  به ۲۸۱۳۶ تومان رسیده است. اما در روزهایی که قیمت دلار مجددا به کانال ۲۸ هزار تومان برگشته اخبار سیاسی مهمی در حال انتشار است که احتمالا بر روند قیمت دلار تاثیر داشته باشند.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرده است: از اعلام گفتگوهای مستقیم توسط عربستان سعودی با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم. امیدواریم که گفتگو به کاهش تنش ها کمک کرده و نگرانی های دیرینه منطقه ای را برطرف سازد

همچنین یک مقام ارشد آمریکایی در آستانه دیدار هیات‌های مشاوران امنیتی واشنگتن و تل‌آویو در واشنگتن اعلام کرد: دولت جو بایدن به دیپلماسی با ایران متعهد است زیرا مسیر دیپلماتیک همچنان بهترین گزینه است اما در صورت نیاز راه‌های دیگری نیز وجود دارد.دولت بایدن و کابینه نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارزیابی مشابهی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارند اما درباره چگونگی پاسخ، تفاوت‌هایی دارند.

سیگنال عربستان برای قیمت دلار

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته است: گفت‌وگوها با عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. وی توضیح داده است: چند دور گفت‌وگو در بغداد در مورد موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه انجام شده. هیچ پیش شرطی از سوی دو طرف مطرح نیست و تلاش داریم در چارچوب مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

در همین حال خبرگزاری فرانسه مدعی شده است: مذاکرات برای توافق هسته‌ای با ایران پیش از ماه نوامبر (سه هفته آتی) از سر گرفته خواهد شد.

علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است لاوروف روز ششم اکتبر (چهاردهم مهر) با امیرعبداللهیان در مسکو دیدار خواهد داشت.یکی از محورهای رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه، وضعیت افغانستان از جمله نحوه ارسال کمک‌ها برای بازسازی این کشور است. وزیر امور خارجه ایران در حال حاضر به روسیه سفر کرده است.

طبیعتا با این روند اخبار سیاسی می‌توان انتظار توقف روند صعودی دلار در بازار را داشت. اما آیا دلار طبق انتظار رفتار خواهد کرد؟

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.