«ملکه بیت‌ها» دستیار وزیر اقتصاد شد! +ویدئو

انتصاب دستیار وزیر اقتصاد که ویدئوی کوتاه گافش در تلفظ و ترجمه بیت‌کوین در برنامه زنده تلویزیونی وایرال شده بود، خبرساز شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، میثم پیله‌فروش را به‌عنوان دستیار خود در زمینه پایش عدالت اقتصادی منصوب کرد. پیله‌فروش مدتی قبل با حضور در برنامه‌ پایش شبکه اول سیما، درباره بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، راجع به «ملکه بیت‌ها» که ترجمه عجیب و خودساخته از «بیت کویین» بود حرف زد، خبرساز شده بود! در واقع او کوین (coin) را کویین (queen) تلفظ می‌کرد و حتی اشتباه خود را توضیح می‌داد و بی‌خیال هم نمی‌شد!

اشتباه در تلفظ اولین و احتمالا مهم‌ترین رمزارز جهان که برخی به آن پادشاه رمزارزها لقب داده و این روزها دورترین افراد از اقتصاد و دنیای پول دیجیتال هم آن را می‌شناسند یا لااقل یک‌بار اسمش را شنیده‌اند، شاید از سوی افراد عادی عجیب نباشد، اما کسی که اقتصاددان است و برای توضیح در مورد یک پدیده و مشخصا بیت‌کوین (Bitcoin) به برنامه‌ای تلویزیونی دعوت شده، قابل قبول نیست چرا که از چنین افرادی انتظار می‌رود به اطلاعات پایه نظیر وجه تسمیه (علت نامگذاری) تسلط کامل داشته باشد.

میثم پیله‌فروش متولد ۱۳۵۸ است. او دکتری اقتصاد در گرایش توسعه دارد و پژوهشگر اقتصاد مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است. پیله‌فروش کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده و در دوران دبیرستان نیز در استعدادهای درخشان درس خوانده است.

از سوابق کاری پیله‌فروش می‌توان به معاونت پژوهشی دیده‌بان شفافیت و عدالت، دبیری سرویس اقتصادی سایت تحلیل ایران، کارشناسی دبیرخانه شورای اقتصاد سیما، بنیان‌گذاری مؤسسه مطالعاتی توحیدنگار و تدریس در دانشگاه اشاره کرد. میثم پیله‌فروش تاکنون چندین کتاب از جمله «نظریه‌های عدالت اقتصادی» و چندین مقاله چاپ کرده است.

شاید از دست داده باشید:

2 نظر
  1. جابر

    آقای پیله فروش علاوه بر مواردی که عنوان شد خودشون استاد زبان انگلیسی و عربی هستند و دو نکته وجود داره تو اون کلیپی که وایرال شد.اول اینکه اون کلیپ متعلق به ۵ یا ۶ سال پیشه که بیت کوین مثل امروز رو بورس نبود و حتی تو همون کلیپ مجری تلفظ صحیح رو میگه و ایشون میپذیره و میگه اگه بیت کویین باشه مثلا معنیش میشه ملکه بیت ها نه اینکه معنی بیت کوین باشه.کاملا مغرضانه بود این خبرتون

  2. Zam

    پرت و پلا میگی دادا
    پرت تر از حرفای خود پیله فروش!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.