کشف مکان واقعی کوه سینا و محل نزول ده فرمان +عکس

باستان شناسان مسیحی مدعی شده اند که موقعیت مکانی کوهستان مقدس را پیدا کرده اند.

به گزارش تازه‌نیوز، باستان شناسان مسیحی مدعی شده اند که موقعیت مکانی کوهستان مقدس موسوم به کوه سینا که به گفته انجیل، دو لوح سنگی حاوی ده فرمان توسط خداوند به حضرت موسی داده شده را پیدا کرده اند. این باستان شناسان بر این باورند که بقایا و ویژگی های این مکان که در عربستان سعودی قرار دارد با تشریحاتی که در کتاب مقدس آمده همخوانی دارد و بخش هایی از این مکان توسط خاندان پادشاهی عربستان به مناطق حفاظت شده تبدیل شده اند. بر اساس سفر خروج در انجیل، موسی قوم بنی اسراییل را به کوه سینا رهنمون ساخت، کوهی که با آتش، دود و تندر احاطه شده بود. سپس موسی از کوه بالا می رود و آنجاست که ده فرمان را دریافت می کند.

باستان شناسان مسیحی مدعی شده اند که موقعیت مکانی کوهستان مقدس موسوم به کوه سینا که به گفته انجیل، دو لوح سنگی حاوی ده فرمان توسط خداوند به حضرت موسی داده شده را پیدا کرده اند. این باستان شناسان بر این باورند که بقایا و ویژگی های این مکان که در عربستان سعودی قرار دارد با تشریحاتی که در کتاب مقدس آمده همخوانی دارد و بخش هایی از این مکان توسط خاندان پادشاهی عربستان به مناطق حفاظت شده تبدیل شده اند. بر اساس سفر خروج در انجیل، موسی قوم بنی اسراییل را به کوه سینا رهنمون ساخت، کوهی که با آتش، دود و تندر احاطه شده بود. سپس موسی از کوه بالا می رود و آنجاست که ده فرمان را دریافت می کند.

کوه سینا

به همین دلیل، کوه سینا یکی از مهم ترین مکان های مذهبی برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان به شمار می آید. پیش از این، یک سلسله کوه در مصر برای دهه ها به عنوان محل این کوه مقدس انگاشته می شود. اما بنیاد باستان شناسی انجیلی Doubting Thomas Research Foundation معتقدند این باور اشتباه بوده و آن ها مدارک کافی در اختیار دارند که نشان می دهد کوه سینا در محل یافت شده کنونی در عربستان سعودی است. رایان مائورو که کارشناس خاورمیانه و رییس این بنیاد است، در مصاحبه با روزنامه سان گفته است: «یکی از دلایل اصلی که ادعای محققان را قوت می بخشد این است که خروج یک افسانه انگاشته می شود زیرا در مورد گفته های انجیل در این باره، در کوهستان سینا در شبه جزیره سینای مصر هیچ شواهدی یا شواهد اندکی یافت شده است. اما اگر این محققان در منطقه اشتباهی مشغول جستجو بوده باشند چه؟ به شبه جزیره عربستان بروید و شواهد قانع کننده زیادی خواهید یافت که با روایت انجیل همخوانی دارند».

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.