اشتباه پزشکی زن باردار را به کشتن داد؛ یک تکه پنبه را جا گذاشتند!

اشتباه مرگبار پزشکان در حین عمل سزارین یک زن باردار موجب مرگ او و نوزادش شد.

به گزارش تازه نیوز، یک زن باردار هندوستانی قربانی اشتباه پزشکی پزشکان جراح این کشور شد. پس از آن‌که پزشکان جراح حین عمل سزارین یک تکه پنبه را در داخل بدن این زن جا گذاشتند، این زن جانش را از دست داد. این اتفاق ۱۸ ماه قبل و زمانی رخ داد که تیم جراحی در هنگام عمل سزارین فرزند اول قربانی به طور تصادفی دچار این اشتباه شدند.

چینتالا مامات‌ها، ۲۰ ساله اهل ایالت جنوبی تلانگانا پس از یک سال جدال با عفونتی که در شکم وی ایجاد شده اما شناسایی نشده بود، جانش را از دست داد. او چند روز قبل از مرگش دومین فرزند خود را به صورت مرده به دنیا آورده بود. این زن سال گذشته فرزند اولش را که دختر بود به صورت سالم و با عمل سزارین در بیمارستانی در شهر بهونگیر به دنیا آورده بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه مامات‌ها پس از عمل سزارین دوم از درد شکم شکایت داشت، اما هیچ‌یک از پزشکان نتوانستند علت دقیق درد شکم او را تشخصیص دهند. این زن با وجود داشتن درد، برای بار دوم باردار شد این در حالی بود که وضعیت سلامتی وی بعد از باردار شدن رو به وخامت رفت. در تاریخ ۱۸ سپتامبر او که دچار درد شدیدی شده بود، به بیمارستانی در اسکندرآباد منتقل شد. مامات‌ها در راه انتقال به بیمارستان فرزند دوم خودش را که شش ماهه بود به صورت مرده به دنیا آورد.

پس از بستری شدن مامات‌ها در این بیمارستان غیردولتی آزمایشات متعددی روی او انجام شد. سونوگرافی آلتراسوند حکایت از وجود یک تکه پنبه در داخل شکم این زن داشت. با وجود آن‌که پزشکان جراح موفق به برداشتن این تکه پنبه شدند، اما تلاش آن‌ها به سرانجام نرسید و مامات‌ها چند روز پس از انجام این عمل جان خود را از دست داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.