خبر مهم علی اف درباره روابط آذربایجان و ارمنستان/ دو همسایه صلح کردند؟

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در جریان دریافت اعتبارنامه سفیر جدید اتحادیه اروپا در باکو ادعا کرد که این کشور آماده عادی سازی روابط و امضای پیمان صلح با ارمنستان است!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه در سخنانی از آمادگی کشورش برای آغاز گفتگوها با ارمنستان برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور خبر داد.

وی در جریان دریافت اعتبارنامه «پیترمیخالکو» سفیر جدید اتحادیه اروپا در باکو مدعی این آمادگی شد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این خصوص ادعا کرد: اکنون مسئله اصلی، دوران پس از جنگ و تامین صلح در منطقه است. ما می خواهیم وضعیت را تغییر دهیم. این سیاست ماست. ما می خواهیم با ارمنستان همسایه خود روابط برقرار کنیم!

«الهام علی اف» مدعی شد: ما آماده آغاز مذاکرات در زمینه امضای پیمان صلح با ارمنستان، انجام مرزبندی و رفع انسداد مسیرهای ارتباطی هستیم. این روند تا حدی آغاز شده است.

درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و نبردهای شدیدی در منطقه مورد مناقشه قره باغ رخ داد.

در ۹ نوامبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند.

بیشتر بخوانید و ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.