نظر فتحعلی اویسی درباره مرگ و سنگ قبرش: سکته کنم، بد نیست!

فتحعلی اویسی در مصاحبه با پوریا تابان گفته بود: دوست ندارم در رختخواب بیفتم. دوست دارم ارتباطم با جهان هستی یک دفعه قطع شود.

به گزارش تازه نیوز، «سنگ قبر» عنوان کتابی است که به کوشش پوریا تابان گردآوری شده و در بر دارنده نظرات ۱۵۶ چهره مشهور هنری درباره مرگ است.

فتحعلی اویسی که دیروز ۱۳ مهرماه درگذشت، در این کتاب گفته بود: دوست دارم در پایان یک کار و هنگامی که لطمه‌ای به آن نخورد، بمیرم. سینمایی یا تلویزیونی، فرقی نمی‌کند. سکته کنم، بد نیست. بالاخره مرگ راهی است که باید رفت. دوست ندارم در رختخواب بیفتم. دوست دارم ارتباطم با جهان هستی یک دفعه قطع شود.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که دوست دارید روی سنگ قبرتان چه بنویسند؟ گفته بود: باید بنویسند. من خودم چیزی ندارم بنویسم. بالاخره دوستان‌مان چیزی پیدا می‌کنند که با من هماهنگی داشته باشد و روی سنگ قبرم بنویسند.

۱ نظر
  1. 7891

    خیلی عاقل بوده خدا بیامرزدش. شهید سلیمانی هم مثل همین اقای اویسی عمل کرد. اجازه نداد روی سنگش بنویسند سپهبد. این تاکید شهید سلیمانی برای ننوشتن سپهبد و تاکید برای نوشتن سرباز روی سنگ همان قدر متواضعانه است که بی توجهی مرحوم اویسی به نوشته روی سنگ قبرش متواضعانه است. هر دو لا گفتند. ما زبالا ییم و با لا میرویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.