دانشگاه امام صادق(ع) سوژه رسانه امریکایی شد!

حواشی این روزهای دانشگاه امام صادق(ع) و انتصابات جدید دولت رئیسی، به رسانه آمریکایی رسید.

به گزارش تازه نیوز، دانشگاه امام صادق(ع) که این روزها در اخبار و مباحث مختلف مردم در شبکه‌های اجتماعی نامش شنیده می‌شود؛ آوازه بین المللی پیدا کرد. نشریه معتبر امریکایی در گزارشی از تاثیر دانشگاه امام صادق(ع) بر مدیریت در کشور نوشت. گزارش محمد هاشمی از تهران برای فارین پالیسی با این تیتر منتشر شده است: “هارواردِ تهران”، ترکیب دولت تازه ایران را شکل می دهد.

دانشگاه امام صادق که در همان ساختمانی مستقر شد که پیش از انقلاب قرار بود شعبه ای از هاروارد باشد، ماموریت دارد که مستعدترین ایرانیانی را پیدا کند که مایلند به دولت خدمت کنند و برایشان امکان دسترسی به قدرت را فراهم سازد.

در روزهای اخیر و بعد از استقرار دولت سیزدهم، انتصابات چه در سطح وزرا و چه معاونان وزرا و حتی معاونان رئیس جمهور، از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) بوده است و حواشی ایجاد کرده است.

انتقاد شدید بسیج دانشگاه امام صادق(ع) به رئیسی! +عکس

 

فارن پالیسی نام مجله خبری سیاسی-اقتصادی است که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و متعلق به موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی بود. درابتدا به صورت فصلنامه چاپ می‌شد ولی از سال ۲۰۰۰ هر دو ماه یکبار منتشر می‌شود. عمده مقالات آن در ارتباط با سیاست جهان و امور اقتصادی است و Moisés Naím از سال ۲۰۰۰ الی ۲۰۱۰ سردبیر آن بود در سال ۲۰۰۸ شرکت واشینگتن پست متعلق به هلدینگ گراهام آن را خریداری کرد، و از سال ۲۰۱۰ سوزان گلاسر سردبیر آن گردید.

در سال ۲۰۱۰ تیراژ مجله به بیش از صدهزار شماره رسیده بود و دو بار جایزه ملی مجلات را بخود اختصاص داد. وبگاه اینترنتی آنهم از زمان تأسیس برنده چند نوبت جایزه «بهترین مجله اینترنتی» شده‌است و هر ماه بیش از ۳٬۵ میلیون خواننده دارد. مجله در کشورهای مختلف و به زبان‌های مختلف منتشر می‌گردد.

این مجله هرسال لیست ۱۰۰ نفره از اشخاص تأثیرگذار در مسائل سیاسی و اقتصادی را انتخاب و منتشر می‌کند. در لیست ۲۰۱۳، نام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را نیز آورده و با عنوان «بخاطر بازکردن یک در» شرح مفصلی را چاپ کرده‌است.

گزارش خبرنگار فارین پالیسی را اینجـــا می‌توانید بخوانید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.