چه کسی نقش «جیمز باند» جدید را بازی می‌کند؟

تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه فیلم جیمز باند خبر از این دادند که هنوز اصلا مشخص نیست چه کسی تبدیل به ۰۰۷ جدید سینما می‌شود. به این خاطر که فعلا هدف اصلی باید فروش فیلم No Time to Die باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رومچی، فیلم No Time to Die وضعیت مالی بسیار خطرناکی دارد. این فیلم که از آن به‌عنوان «جیمز باند» ۲۵ و آخرین جیمز باند با نقش‌آفرینی دنیل کریگ یاد می‌شود، با بودجه‌ای بالاتر از ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد. ولی تاخیرهای پیاپی فیلم، باعث پرداخت هزینه‌های دوباره و دوباره برای تبلیغات آن شده‌اند. در نتیجه گفته می‌شود که در بهترین حالت ممکن که احتمالا بیش از حد امیدوارانه است، در آخر مجموع هزینه‌ی ساخت و تبلیغات فیلم No Time to Die به نزدیکی ۴۵۰ میلیون دلار می‌رسد. این یعنی فیلم No Time to Die فقط برای آن که ضرر مالی ندهد، باید به فروشی بیشتر از ۸۰۰ میلیون دلار در سینماها دست پیدا کند. آن هم درحالی‌که از بین ۲۴ فیلم «جیمز باند» اکران‌شده تا به امروز، فقط دو فیلم فروش جهانی خود را به بیشتر از ۶۰۰ میلیون دلار رسانده‌اند.

مسئله انقدر جدی به نظر می‌رسد که مطابق شایعات تاییدنشده، دو شرکت MGM و Eon Productions در مقام صاحبان فیلم حتی به فروش آن به اپل با قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فکر کرده‌اند. زیرا اگر اپل فیلم را با پرداخت مستقیم ۴۵۰ میلیون دلار بخرد، حداقل این استودیوها ضرر خالص نمی‌دهند و به ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار سود می‌رسند. اپل هم فیلم را بدون اکران سینمایی در شبکه‌ی آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش می‌کند تا تعداد مشترک‌های سرویس خود را افزایش بدهد.

به همین خاطر برخلاف شایعاتی که خبر از انتخاب شدن تام هاردی به‌عنوان جیمز باند جدید سینما می‌دادند، فعلا هیچ بازیگری برای این نقش انتخاب نشده است. در حقیقت اصلا سازندگان فعلا نه وقت انجام این کار را دارند و نه می‌خواهند ذره‌ای از میزان توجه مخاطب به فیلم No Time to Die را با صحبت راجع به یک جیمز باند دیگر، کاهش بدهند.

بالاخره نمی‌توان فراموش کرد که آن‌ها همه‌ی مقالات، تریلرها، تیزرها و آهنگ‌های تبلیغاتی فیلم No Time to Die را پخش کرده‌اند و در دور بعدی تبلیغات مجبور به نمایش لحظات بیشتری از فیلم حتی به قیمت اسپویل بیشتر آن هستند. پس تبلیغات فیلم No Time to Die خود به خود به اندازه‌ی کافی سخت شده است و فقط سازندگان همین را کم دارند که مردم به‌جای صحبت کردن راجع به این فیلم کری فوکوناگا، صرفا برای یک جیمز باند جدید هیجان‌زده باشند. باربارا بروکولی، تهیه‌کننده‌ی فیلم در این رابطه می‌گوید: «شما همیشه می‌توانید در هر لحظه فقط عاشق یک نفر باشید. ما اکنون توانایی فکر کردن به جیمز باندی غیر از دنیل کریگ را نداریم».

بااین‌حال هر دو تهیه‌کننده‌ی فیلم می‌گویند که جیمز باند جدید، کاملا متفاوت با دنیل کریگ خواهد بود. زیرا هر بازیگر که سراغ نقش جیمز باند می‌آید، باید واقعا یک جیمز باند جدید و متفاوت را خلق کند؛ تا این کاراکتر در طول زمان به تکامل خود ادامه بدهد و درجا نزند. البته آن‌ها می‌گویند که جیمز باند هرگز تبدیل به یک زن نخواهد شد. زیرا تبدیل کردن یک کاراکتر مرد به یک کاراکتر زن صحیح نیست و آن‌ها تلاش می‌کنند که در فیلم‌های جیمز باند بعدی، شخصیت‌های زن بیشتر و مهم‌تری را بیافرینند. اما جیمز باند جدید نه لزوما بریتانیایی است و نه حتی موقع انتخاب او صرفا به بازیگران سفیدپوست توجه خواهد شد.

فیلم No Time to Die فعلا برای اکران در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.