فیروزه بنی‌صدر دختر ابوالحسن بنی‌صدر کیست؟

فیروزه بنی صدر فرزند ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران است که زمانی با مسعود رجوی نیز ازدواج کرد و پس از مدتی از یکدیگر طلاق گرفتند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رویداد۲۴، ابوالحسن بنی صدر در ۷ شهریور ۱۳۴۰ با عذرا حسینی ازدواج کرد. عذرا حسینی همسایه و همشهری‌ بنی صدر بود که از همین طریق با یکدیگر آشنا شدند و ازدواج کردند و تا پایان عمر با یکدیگر بودند. گفته شده عذرا روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ پس از خروج بنی‌صدر از ایران بازداشت شده، اما به دستور آیت الله بهشتی رئیس وقت قوه قضائیه آزاد می‌شود.

حاصل ازدواج عذرا حسینی و ابوالحسن بنی صدردو دختر و یک پسر است که یکی از فرزندان از دیگران مشهورتر است: فیروزه بنی صدر که متولد ۱۳۴۸ است و در ۱۶ سالگی با مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق ازدواج کرد.

بنی صدر زمانی در شبکه صدای آمریکا شرکت کرده بود، درباره ازدواج دخترش در پاسخ به این سوال مجری که «آیا شما موافق ازدواج دخترتان با آقای رجوی بودید؟ چون در آن زمان به نوعی به ازدواج ایدئولوژیک تعبیر شد.» گفته «نه موافق نبودم. خود دخترم این تصمیم را گرفته است و استقلال داشته که این تصمیم را بگیرد.»

فیروزه بنی صدر گفته مهریه‌اش در ازدواج با مسعود رجوی «استقلال» و «آزادی» ایران بود اما وقتی که مسعود رجوی با عراق همکاری کرد، برای او به منزله پس گرفتن مهریه بوده و به همین دلیل به خاطر نقض استقلال و آزادی ایران از وی طلاق گرفته است.

فیروزه بنی‌صدر

فیروزه بنی صدر پس از آن با پرفسور مهران مصطفوی سرپرست دانشکده فیزیک ـ شیمی پاریس ازدواج کرده که حاصل این ازدواج یک دختر است که هماکنون در فرانسه زندگی ‌کند.

به گزارش رویداد۲۴ فیروزه بنی صدر در مصاحبه‌ای با بتول سلطانی از اعضای جدا شده از سازمان مجاهدین خلق، در نقد مسعود رجوی گفته «مگر فرقه اسماعیلیه نبود که رهبری این فرقه در ایام ماه رمضان همه مریدان خود را جمع کرده و می‌گوید که به من وحی شده که الان باید شراب بنوشیم و زنان و مردان با یکدیگر آمیزش جنسی داشته باشند؟ بنابراین آقای رجوی نیز از این امر مستثنی نیست چرا که عینا به مثابه رهبر یک فرقه عمل می‌کند، بنابراین مطالب حزن‌انگیز شما نه تنها عجیب نیست، بلکه روند قانونمند و تکاملی رشد یک فرقه است.»

او در همان مصاحبه گفته «من و پدرم ساعت‌ها گفتگو و بحث با رجوی داشتیم و وی را از عواقب رفتن به عراق و همکاری با متجاوز بر حذر کردیم و حتی می‌دانست که این عامل اصلی طلاق ما خواهد بود، ولی هیچ فایده‌ای نداشت و او بصورتی دگم و هیستریک دنبال مطرح شدن و قدرت در ایران بود. او بر تصمیم گرفته شده خودش اصرار ورزید و همین عاملی اصلی طلاق و جدائی ما نیز بود. رجوی همچنین بیشتر اطرافیان را نیز مرعوب خودش کرده بود و گرنه آن‌ها (اطرافیان رجوی) میتوانستند و می‌بایست نقش بازدارنده ایفا کنند و از سقوط بیش از پیش رجوی جلوگیری کنند.»

فیروزه بنی صدر فارغ التحصیل پزشکی است و هماکنون متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه است که اتفاقا در دوران شیوع ویروس کرونا هم بسیار پرکار بود و مصاحبه‌های بسیاری داشت؛ از جمله مصاحبه‌ای درباره اینکه آیا کورتون برای درمان ویروس کرونا مفید است یا خیر. البته اظهار نظر او درباره این دارو بسیار جنجالی شد و حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد و برخی پزشکان او را به تناقض‌گویی و بی‌سوادی در این حوزه متهم کردند.فیروزه بنی صدر درباره مطالبات زنان هم فعالیت‌هایی در فرانسه داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.