ویتامین‌ها و مکمل‌های مخصوص فصل سرما را بشناسید!

با فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا، یکی از بهترین راه‌ها می‌تواند استفاده از مکمل‌های ویتامینی باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند نقش مهمی در سلامتی شما ایفا کرده و باعث افزایش ایمنی بدن شما شوند. با فرا رسیدن ماه‌های پاییز و زمستان، فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا، افراد را بر آن می‌دارد تا از داروخانه خانگی کمک بگیرند. ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌توانند کمک زیادی به افزایش سطح ایمنی بدن کنند.

رزی میلر، متخصص تغذیه در لندن در مورد بهترین مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای مصرف در این زمان از سال توضیح می‌دهد؛

میلر گفت: پروبیوتیک‌ها، اولین خط دفاعی شما به معنای واقعی کلمه، در برابر عوامل بیماری زایی هستند که آن‌ها را بلعیده‌اید، این باکتری‌ها باعث از بین رفتن این عوامل بیماری زا و انتقال آن‌ها به بیرون بدن می‌شود، حتما  از گونه‌هایی از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید که حاوی چندین گونه باکتری زنده باشند.

پروبیوتیک‌ها چه می‌کنند؟

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده و مخمر‌هایی هستند که در بدن شما زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها  به عملکرد صحیح روده شما کمک می‌کند.

همچنین پروبیوتیک‌ها  می‌توانند به تولید ویتامین در بدن و همچنین تعادل میکرو ارگانیسم‌ها کمک کنند که از بیماری شما جلوگیری می‌کند.

در پاییز و زمستان چه ویتامین‌هایی باید مصرف کنید؟

میلر در ادامه  گفت: ویتامین D برای سیستم ایمنی ضروری و دارای خواص ضدالتهابی است. ویتامین C نیز بسیار موثر است. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، پس بنابراین اگر دوز بالایی از این ویتامین را در یک روز مصرف کنید تاثیر آن را نمی‌بینید.

مصرف ۱تا ۲ گرم در روز از ویتامین C مدت زمان ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و در برابر عوامل عفونی مانند ویروس‌ها بسیار موثر است. مصرف ویتامین D بسیار مهم است، زیرا دریافت مقدار کافی ویتامین در نور خورشید در ماه کم نور زمستان دشوار است.

همچنین توصیه می‌شود ویتامین A و آهن مصرف کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.