معروف‌ترین گوریل جهان در آغوش ناجی‌اش جان باخت +عکس

گوریلی که سلفی‌اش شهرت جهانی داشت به طرز تراژیکی جان باخت.

به گزارش تازه نیوز، ۱۴ سال پیش، در شبی طوفانی آندره بائوما، گوریل مونثی با نام «نداکاسی» را پیدا کرد، او را در آغوش کشید و از یک طوفان سیل آسا نجات داد. به گزارش دیلی میل، چند روز قبل نیز، در آخرین شب زندگی نداکاسی، آندره دوباره او را برای چندین ساعت در آغوشش داشت. بعد از یک بیماری طولانی، این گوریل کوهستانی در بستر مرگ افتاد و دامپزشکان پارک ملی ویرونگا در کنگو هیچ کاری برای نجاتش نتوانستند انجام دهند.

آخرین عکسی که از او ثبت شده، عکسی تلخ و اندوهناک است. نداکاسی درمانده، چشمانش بی حال و دهانش اندکی باز در حالی که برای نفس کشیدن تقلا می کند، گوشش را به سینه ی آندره چسبانده است، شاید برای شنیدن صدای آرامش‌بخش قلب او.اگرچه بخشی از صورت آندره با ماسک پوشانده شده، اما حالت چهره اش از تنهایی و غم و در عین حال ناباوری و تسلیم حکایت دارد. او می داند که به زودی حیوانی را که همچون بچه اش دوست دارد از دست خواهد داد و با این حال نمی تواند این حقیقت را به خودش بباوراند.

ندا کاسی

سه سال پیش، نداکاسی و یک گوریل کوهستانی دیگر با نام اندِزه، با عکسی که یک محیط‌ بان همراه آنان گرفته بود، شهرت جهانی پیدا کردند. این دو گوریل در این سلفی مقابل دوربین ژست گرفته بودند. آنقدر این سلفی عجیب بود که میلیون ها نفر در سراسر جهان دوست داشتند بدانند که آیا این گوریل ها واقعی هستند و یا آدم هایی در کسوت گوریل.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید: مرگ دلخراش مادری که ادرارش را نوشید تا کودکانش زنده بمانند!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.