ادعای محافظ ویژه اشرف غنی: نجاتم دهید تا تصاویر فرار او را با بسته‌های دلار منتشر کنم! +عکس

ژنرال عطا شریفی، محافظ ویژه محمداشرف غنی، رئیس جمهوری سابق افغانستان، که تحت تعقیب شبه‌نظامیان طالبان قرار دارد، ادعا کرد که در صورت انتقال به مکان امنی تصاویر فرار آقای غنی را با بسته‌های پول منتشر خواهد کرد.

به گزارش تازه نیوز، ژنرال شریفی که این ادعا را در گفتگو با روزنامه بریتانیایی دیلی میل مطرح کرد، توضیح داد که روز ۱۵ اوت و پیش از حضور آقای غنی در نشست امنیتی با موضوع «نحوه دفاع از کابل در برابر حمله طالبان» از کاخ ریاست جمهوری به ساختمان وزارت دفاع رفته بود تا تدارک لازم را برای حضور او انجام دهد ولی در تماسی به او اطلاع داده‌اند که رئیس جمهوری به فرودگاه رفته است.

محافظ ویژه محمداشرف غنی مدعی است که از طریق محتوای یکی از دوربین‌های مداربسته فعال در کاخ ریاست جمهوری به تصاویری دست یافته که نشان می‌دهد، یکی از کارکنان بانک مرکزی افغانستان پیش از گریز آقای غنی، کیسه‌های بزرگی را برای او آورده که حاوی میلیون‌ها دلار آمریکا بوده است.

ژنرال عطا شریفی که تحت تعقیب طالبان قرار دارد و برای سرش جایزه تعیین شده است

شریفی یادآور شد که این بسته‌های «سنگین» در واقع دلارهایی بودند که قرار بود بانک مرکزی روز پنجشنبه و مطابق برنامه هفتگی به بازار ارز تزریق کند.

محافظ ویژه محمداشرف غنی خاطر نشان کرد که هرگز فکر نمی‌کرده او این کار را بکند ولی در عین ناباوری، آقای غنی پول‌ها را گرفت و از کشور فرار کرد. او تصریح کرده که در صورت انتقال به یک مکان امن، شواهد مرتبط با ادعای خود را منتشر خواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام مسئول در سفارت روسیه در کابل ادعا کرده بود که آقای غنی با بسته‌هایی مملو از پول کشور را ترک کرده و حجم پول‌ها به قدری بوده که مقداری از آنها در پرواز حامل او جا نشده است.

هلی کوپتر حامل محمداشرف غنی بر فراز قصر دارالامان در کابل

اشرف غنی پس از خروج از افغانستان با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که «برای جلوگیری از خونریزی» کشور را ترک کرده است. محل اقامت او تا ۱۸ اوت نامشخص بود تا این که امارات عربی متحده خبر داد که بر پایه انگیزه‌ «بشردوستانه» میزبان غنی و خانواده‌اش شده است.

البته غنی سپس با انتشار بیانیه‌ای اتهام‌ فساد مالی مطرح شده علیه خود را «کاملا دروغ» توصیف کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.