پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۹ مهر/ قیمت دلار علیه بازار سرمایه؟

بورس در دو روز ابتدایی هفته با افت شاخص همراه بود؛ کاهش قیمت دلار بر آن باعث ریزش شده است؟

به گزارش تازه‌نیوز، روز گذشته بازار سهام در دومین روز معاملاتی با افت ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس رو به رو شد و در پایان بازار شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد قرار گرفت و ۰٫۷۱ درصد افت را ثبت کرد.

رسول رحیم‌نیا، کارشناس بازار سرمایه درباره علت منفی شدن شاخص کل بورس به تجارت‌نیوز گفت: متغیرهای بنیادی اثرگذار در بازار سهام مثل قیمت کامودیتی‌ها و انرژی تغییری نکردند و روند صعودی آنها ادامه‌دار است.

وی دراین باره افزود: بازار سرمایه به این دلیل منفی شد که رئیس جدید بانک مرکزیدر مصاحبه خود از کنترل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.
به نظر می‌رسد از دلایلی که در دو روز گذشته روند اصلاحی را در بازار سهام شکل داده است افت قیمت ارز باشد. روز شنبه دلار کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و در قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. روز گذشته هم دلار باز هم ریزشی شد.

احبار موثر بر بورس امروز؛ از قیمت دلار تا کسری بودجه!

  • روز گذشته قیمت دلار برای ساعتی مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد روند نزولی قیمت سکه افزایش یافت اما با برگشت نرخ ارز به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان روند نزولی سکه کاهش یافت. با رسیدن قیمت سکه به مرز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان انتطار می‌رود در روزهای آینده اگر اونس جهانی رشد زیادی را نداشته باشد و قیمت دلار به مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ برنگردد احتمال افزایش قیمت سکه کاهش می‌یابد.
  • قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران روز گذشته به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین قیمت خود در مهر ۱۴۰۰ رسید. قیمت سکه هم با روند نزولی همراه بود و به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید و کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست داد.
  • وزیر صمت با بیان اینکه تا پایان امسال باید رویه‌های صادراتی را تا جای ممکن تسهیل کنیم، گفت: طرح صادرات خودرو در دست تدوین بوده و تا دو هفته آینده تکمیل می‌شود.
  • مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور از واریز یکصد و بیست و هشتمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ۲۰ ماه مهر خبر داد.
  • رئیس سازمان حمایت گفت: از ۱۷ مهرماه فروش و عرضه محصولات روغن موتور صرفا به عاملین و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت دارای کد هستند، منوط شده و در غیر اینصورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.
  • رییس‌کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هم اکنون نفت صادر و در ازای آن فقط کالای اساسی وارد می‌شود، گفت: تهاتر نفت با تمام کالاهای مورد نیاز کشور با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قابلیت اجرا پیدا می‌کند. علیرضا پیمان پاک، در خصوص تهاتر کالا اظهار کرد: آیین نامه اصلاح ضوابط تجاری و ارزی برای تسهیل قوانین تجاری ابلاغ شده که یکی از بخش های آن، تهاتر کالای صادراتی است.
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برآورد ما این است که امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم، تصریح کرد:‌ دولت حتماً باید برای در پرداخت‌ها لایحه بیاورد تعدیل کند و همچنین راهکارهای جدیدی که می‌توان این کسری‌ها را جبران کرد و ساز و کار جدید پیشنهاد دهد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.