هنگام خواب، تلفن هوشمند در چه فاصله‌ای از ما باید قرار داشته باشد؟

متخصصان تأکید می‌کنند که تلفن هوشمند در هنگام خواب شب باید حداقل یک متر از سر دور باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنتون یاستربوف مدیر آزمایشگاه “زیست محیطی فضای زندگی” می‌گوید که بسیاری تلفن‌های خود را در شب رها نمی‌کنند و آن‌ها را نزدیک بالش خود قرار می‌دهند. چه موقع این وضعیت سلامتی را تهدید می‌کند؟

به گفته آنتون یاستربوف، هنگام ظهور تلفن‌های همراه، برخی از پزشکان نگرانی خود را در مورد اشعه‌های ساطع شده از آن‌ها ابراز کردند، زیرا ممکن است باعث سرطان شوند. اما بعد‌ها این ترس‌ها تایید نشد. دستگاه‌های مدرن نباید چنین ترس‌هایی را ایجاد کنند. زیرا تحت آزمایشات زیادی قرار می‌گیرد که تأیید می‌کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تأثیر تلفن‌های هوشمند بر اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن به اندازه کافی مطالعه نشده است.

او می‌گوید: “به عنوان یک قاعده کلی – شما نباید نزدیک تلفن بخوابید و آن را زیر بالش یا روی تخت قرار ندهید. ترجیحاً آن را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آن‌ها نباید کمتر از یک متر یا حداقل نیم متر باشد. ”

این مدیر آزمایشگاهی تأکید کرد: این فاصله باید در مناطق روستایی بیشتر باشد، زیرا انتشار تابش هنگام دور شدن از ایستگاه پایه افزایش می‌یابد.

آنتون می‌گوید: “هنگامی که ایستگاه پایه بسیار دور است، به عنوان مثال در روستا‌ها، تلفن انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا بتواند با ایستگاه تماس بگیرد، که باعث افزایش تابش می‌شود؛ بنابراین، هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.

او می‌افزاید: افرادی که از دستگاه‌های ضربان ساز استفاده می‌کنند باید تلفن همراه را از خود دور نگهدارند تا باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی نشوند.

این متخصص به همه افرادی که زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند توصیه می‌کند از هدفون‌های بی سیم برای کاهش تابش اشعه استفاده کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.