نظریه جدید و عجیب درباره شروع و سرمنشا پیدایش کرونا

دکتر جاناتان لاتام، مدیر اجرایی پروژه «Bioscience Resource» امریکا معتقد است منشا ویروس کرونا ممکن است بیماری مرموزی باشد که حدود یک دهه قبل از همه‌گیری کرونا منجر به کشته شدن سه معدنچی شد.

به گزارش تازه نیوز، در سال ۲۰۱۲ شش معدنچی پس از کار در معدنی پر از خفاش در موجیانگ، به شدت مریض شدند و علائمی همانند کووید ۱۹ از خود بروز دادند. و حالا دکتر جاناتان لاتام، مدیر اجرایی پروژه ی «Bioscience Resource» امریکا می گوید که این ویروس ممکن است درون بدن آن ها تکامل یافته و سپس از طریق نمونه های این بیماری که به محققان فرستاده شده، از آزمایشگاه ووهان به بیرون نشت کرده باشد.

دکتر لاتام می گوید: «این نظریه نیازمند صدها جهش ژنتیکی ویروس مذکور در بدن یک معدنچی است تا بتواند به Sars-Cov-2 تبدیل شود. این جهش ها که دهه ها زمان نیاز داشته، در عرض ۶ ماه صورت پذیرفته اند. اما در بریتانیا مواردی داشته ایم که تکامل در ویروس ها با سرعتی فوق العاده بالا صورت گرفته است.» لاتام ادامه می دهد: «نظریه ما این را مطرح می کند که تکاملی شبیه به این در ریه های معدنچیانی که در سال ۲۰۱۲ به مرضی مرموز مبتلا شده بودند، رخ داده است. نظریه ما استدلال می کند که ویروس مذکور از یک نمونه پزشکی که از معدنچیان آلوده گرفته شده بوده، به بیرون نشت کرده است.»

در آوریل ۲۰۱۲ شش معدنچی مامور تمیز کردن حفره ای در شهر موجیانگِ چین شدند. این افراد می بایستی تا زانو در کپه هایی از گوانو (ترکیب مشمئزکننده ای از مدفوع و ادرار خفاش) فرو رفته و آن را با بیل جا به جا کنند. آن ها سپس به شدت بیمار شدند و علائمی شبیه علائم بیماری ذات الریه یعنی سرفه های خشک و تب از خود بروز دادند. ولی با وجود مرگ سه نفر از این افراد، تا قبل از همه گیری کرونا کسی به آن ها توجه خاصی نکرد.

نظریه دکتر لاتام و تیمش آخرین مورد از سری نظریه هایی‌ست که پیرامون منشا ویروس کرونا مطرح شده است.

منبع: روزیاتو

بیشتر در این رابطه بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.