مذاکره طالبان با روسیه، برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که آن‌ها با روسیه برای برسمیت شناختن دولت تازه افغانستان در حال مذاکره هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله مجاهد معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با ابراز امیدواری از ایفای نقش روسیه در بازسازی افغانستان گفت که رایزنی‌ها با مسکو برای برسمیت شناختن دولت طالبان جریان دارد.

مجاهد به «تاس» گفت: ما مشتاق همکاری با همه کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی نقش مهمی در اینجا ایفا می‌کند. روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است. افغانستان در طول جنگ ویران شده است، روسیه و سایر کشورها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند. ما از چنین کمک‌هایی استقبال می کنیم و نسبت به حمایت‌های مالی امیدوار هستیم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد روابط با همه کشورها هستیم و در وهله اول درباره روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم، چرا که بدون آن همکاری بیشتر غیرممکن است.

مجاهد ادامه داد: ما با روسیه در حال مذاکره هستیم و بطور عمده گفت‌وگوها درباره برسمیت شناختن دولت ما و از سرگیری کار سفارتخانه‌ها است.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان تاکید کرد: حل این مشکلات مسیر را برای همکاری‌های بیشتر هموار می‌کند.

وی اوایل مهرماه نیز اعلام کرده بود که روسیه می‌تواند به عنوان میانجی بین سازمان ملل و افغانستان در کاهش فشارهای تحریمی و همچنین کمک به بازسازی این کشور شود.

«دیمیتری ژیرنف» سفیر روسیه در افغانستان چندی قبل گفته بود که وضعیت امنیتی کابل پس از تصرف آن توسط طالبان بسیار بهتر از زمان اشرف غنی است.

وی تصریح کرده بود که حقایق میدانی تغییر کرده است و طالبان وعده‌های دلگرم کننده‌ای را مطرح کرده است.

به گفته ژیرنف، ما نمی‌توانیم واقعیت را کنار بگذاریم، اکنون طالبان عملاً مسئولین افغانستان هستند؛ هیچ جایگزینی برای طالبان در افغانستان وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.