روش‌هایی برای تمیز کردن خانه در کوتاه‌ترین زمان

خانه‌تکانی نیاز به ترفندهایی دارد که بتوانیم زودتر و باکیفیت‌تر از پس آن برآییم. ترفندهایی که اگر با نظم در انجام آن پیش برویم، احتمالاً کابوس هرسال تمیزکردن خانه را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش تازه‌نیوز، ترفندهای ساده و کاربردی که به کار تمیز کردن خانه می‌آید، بیش از اینکه کار خارق‌العاده‌ای باشد، راه‌حل‌هایی از افرادی است که می‌خواهند خانه همیشه تمیز باشد:

۱. درهای فلزی

درها در طول سال علاوه بر غبار، کثیفی‌ها و خرده ریزهایی گرفته که بهتر است قبل از تمیز کردن شیشه، چارچوب فلزی آن را پاک کنید. حتما در مرحله بعدی شیشه‌ها را غبارروبی کنید.

۲. شستن فرش

به نقل از ایرنا، حتما در مورد فرش‌های دستبافت با رنگ‌های طبیعی حساس باشید. بسیاری از آن‌ها را نمی‌توانید در خانه بشویید. در شستن فرش دقت کنید که فرش، نم‌دار نماند که موجب پوسیدگی آن می‌شود. بهترین مایع برای شستن فرش، شامپو فرش‌هایی است که به الیاف فرش صدمه نمی‌زند. سعی کنید این کار را به ماه قبل از عید موکول نکنید و در بهمن ماه کار فرش‌ها را تمام کنید.

۳. تمیز کردن مبلمان با شامپوی فرش

مدت‌ها روی مبل می‌نشستیم و در نتیجه تمیزی اولیه خود را از دست داده‌اند. کمی شامپوی فرش را داخل آب بریزید. با تور یا گازهای پزشکی، از کف روی آن بردارید و روی مبلمان بکشید. احتمالاً شما هم از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

۴. پرده‌

تور پرده‌ها را با پودر صابون یا پرده‌شوی بشورید. آستر پرده هم اهمیت دارد و حتما آن را نیز بشویید. اگر به تمیزی پرده‌ها اهمیت می‌دهید، حتما از اینکه پنجره خانه درز ندارد مطمئن شوید. این درزها تأثیر زیادی در کثیف شدن پرده‌ها دارند. دکور پرده‌ها کار تمیزی هرسال نیست. یک ترفند مهم، نصب پرده‌ها در حالت نم‌دار است که در اغلب تورها، نیاز به اتو را از بین می‌برد.

۵. لوستر را با آب و سرکه تمیز کنید

یک پارچه را که پرز نمی‌دهد انتخاب کنید. اگر به لکه حساس هستید، از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید. حتما دقت کنید که لامپ‌ها داغ نباشند. اگر لوستر شما بالای میز یا وسایل زینتی قرار دارد، قبل از تمیز کردن پتوی نرمی روی آن بگذارید تا اگر قطعه‌ای از لوستر جدا شد، میز و وسایل زینتی را زخمی نکند.

۶. تغییر دکوراسیون

این کار نباید باعث برهم زدن آرامش شما شود. ممکن است عادت داشته باشیم که هر سال تغییری را در آستانه سال نو انجام بدهیم، اما باید دقت داشته باشیم برخی کارها ممکن است بیش از تغییری که باعث آرامش ما هم نمی‌شود، در تغییر روحیه ما موثر باشند. به عنوان مثال اضافه کردن گیاهان و کوسن‌های رنگی در خانه می‌تواند مفیدتر واقع شود.

۷. به بوی خانه اهمیت بدهید

بد نیست یک ترفند که خانه شما را دلچسب‌تر می‌کند را جزئی از عادت‌های خودتان کنید. روشن کردن شمع و عود، استفاده از خوشبوکننده‌های طبیعی خانه مانند دارچین و وانیل روی بوی خانه اثر می‌گذارند.

۸. آشپزخانه

آشپزخانه را زودتر شروع کنید. هفته‌ای یک یا دو کابینت تمیز کنید تا فشار کاری آشپزخانه که اغلب پرکارترین نقطه خانه است، شما را آزار ندهد.

۹. اتاق خواب

حتما کمدها را وارسی کنید و لباس‌هایی که نمی‌پوشید را اهدا کنید. کمدهای همه ما پر از لوازمی است که سال‌ها ی سال به درد ما نمی‌خورد و برای روز مبادا حتی از خانه‌ای به خانه دیگر حملشان کرده‌ایم. بهتر است لوازم خودتان را چارچوب بدهید و در جعبه‌های مقاوم تقسیم‌بندی کنید.

۱۰. نظافت سرویس‌های بهداشتی

حتما به نظافت سرویس‌های بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید. علاوه بر تمیز کردن هفتگی آن، تلاش کنید برای خانه‌تکانی شب عید قفسه‌های داخلی را سر و سامان بدهید و در و پنجره آن را به دقت تمیز کنید. یکی از بهترین تمیز کننده‌ها برای سرویس‌های بهداشتی، جوش شیرین و سرکه است که ضدعفونی کننده قوی است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.