سهامداران بورس حتما بخوانند/ ۴ پیش بینی برای بازار سرمایه!

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت با افت شاخص همراه بود اما پیش بینی بازار سرماییه برای هفته آینده به چه صورت است؟

به گزارش تازه‌نیوز، بازار سهام روزهای گذشته با افت شاخص کل رو به رو شد و بیشتر گروه‌های بازار با افت قیمت مواجه شدند. حالا با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

در همین ارتباط: وضعیت شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت/ شوک به بازار با تغییر رئیس سازمان بورس؟

۴ پیش بینی برای بازار بورس هفته آینده

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز در رابطه با پیش‌بینی بورس در روزهای آینده گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده تحرکات کلی بازار سرمایه متعادل باشد. زیرا متغیرهای اثرگذار مثل افزایش قیمت جهانی نفت، گاز، کامودیتی‌ها و محصولات غذایی سیگنال‌های مثبتی را به بازار داده‌اند. بر این اساس در روزهای آینده احتمالا گروه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فلزات اساسی، بانک، محصولات غذایی و قندی از روند صعودی در بازار برخوردار خواهند بود.

حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار انتشار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته آینده با انتشار گزارش‌های شش ماهه روند بازار تا حدی متعادل‌تر شود همچنین در کنار گزارش شرکت‌ها، گزارش شرکت‌های پالایشی‌ هم منتشر می‌شوند و می‌توانند به بازار کمک کنند حالا اینکه جرا هنوز کمکی نکرده‌اند به این دلیل است که هنوز نرخ‌ها در صورت سود و زیانی مشخص نشده‌اند و شفاف‌سازی این شرکت‌ها در هفته‌های گذشته بیشتر مبهم‌سازی بود.

وی در این باره تشریح کرد: فقط سه ماهه این شرکت‌ها اثرگذار نیستند و باید شش ماهه آن‌ها هم منتشر شوند تا تاثیر کامل خود را در بازار بگذارند.

ایمان، رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: این که در روزهای منفی مدام به دنبال عوامل منفی شدن بازار بگردیم یا انتظار روزهای خوش پیاپی داشته باشیم فقط باعث آزار خودمان و دیگران می‌شود. بهتر است فعلا سهامداران حرکتی در معاملات خود انجام ندهند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد: فروختن سهام در قیمت‌های منفی و با ضرر در این شرایط بازار اشتباه است صورت‌های مالی ۶ ماهه خوبی در راه خواهد بود و توصیه می‌شود حداقل تا آن زمان سهامداران در بازار “سهامداری” را مد نظر داشته باشند.

9 نظر
  1. بهنام

    چرا نفروشیم بزاریم که 20درصد ضررمان بشه 40درصد بعد منتظر باشیم که رییس بورس حرفی نزنه ویا یک شبه تعویض نشه بایدن در مورد ایران چیزی نگه وزیر اقتصاد کاملا مراقب حرف زدنش باشه برای فرجام اتفاق خاصی نیفتد دلار نره بالا و یا برعکس پایین هم نیاد و ثابت هم نباشه خودرو مثبت باشه چون به تک تک این عوامل بورس واکنش منفی و اصلاح زمانی 45 روزه نشان می‌دهد مگر سرم درد می کنه نفروشم منتظر میشم هر وقت شروع به رشد کرد مجددا می خرم چون اگر نفروشم روزی 5 درصد منفی اضافه می شه

  2. محمدطاها

    پیش بینی بازار سرمایه توسط کارشناسان غیر واقعی وتخیلی میباشد از اول سال1400گفتند تعادلی است در صورتیکه از اول سال تاکنون بازار سرمایه بصورت کلی نزولی بوده …متاسفانه تمام شرکت ها کارخانه های از سال 99 تا کنون پول مردم بیچاره گرو گذاشتند ووباپایین نگهداشتن ارزش سهام عملا”مانع خروج پس انداز های مردم شدند وبدبختانه دولت خودش هم موافق این کار میباشد ومطمئن باشید هیچ وقت دولت طرفدار سهامدار خرد نیست هرکس مالش از دست دیگر به فکر آن نباشد واز بورس ایران خارج شوید ودر بازار های سرمایه خارجی سرمایه گذاری کنید …

  3. پرویز

    دیگه کسی به این حرفها گوش نمیده،سیگنال خروج از وقتی که عرضه اولیه ۳۰۰ تومنی فجهان رو ۶۰۰ به ملت غالب کردن و باعث قرمزی بازار شدن صادر شده و همه دارن میکشن بیرون پولاشون رو

  4. یزدان

    متاسفم برای دولتمردانی که ازاعتمادهمچین ملت همیشه پای کاری سواستفاده می کنند. بازاری که حتی اینجانب باچندسال سابقه هیچ ثبات ورونق ولعادلی رویت نمیکنم وفقط شعارورانت خواری توش بیدادمی کنه. پولم واگه کودحیوانی خریدکرده بودم ویاخوراک دام الان دربهترین وضعیت بود حداقل برای پایداری نظام اسلامی همدردمردم باشید. اگه سرداران ازجان گدشته بودند چه می کردند *** آزادمردباشید فاسدین رورسواکنید تاعبرتی باشه برا مفسدینی که نفس راحت میکشند. اامیدداریم هیئت مدیره ورییس جدید مدیریتی انقلابی ومردانه داشته باشند. امیدواعتمادروبه بازاری که پشتوانه اقتدارکشورمونه برگونید. تمام

  5. نیما

    لعنت به دولت و بانک مرکزی با اوراق فروشی که درصد صودش را بالا گرفته خوب معلوم همه سهامشو می‌فروشند اوراق می‌گیرند تا حداقل ضرر نکنند. دلار. دولت. بانک مرکزی. برجام بورس رءیس سازمان بورس. شیر تو شیره. واقعا حاکمیت بیسوادان رانت خواران بیشتر از این چه انتظار.

  6. نازیلا

    الان نزدیک دوساله که بورس منفی هست و کارشناس ها چیزی جز پیش بینی غلط و مزخرف چیزی ندارند که بار مردم کنند

  7. سورن بختیاری

    چرا بدیهیات رو به مردم نمیگین؟ بانک هاتون بر شکسته بودن و همچنان هستند. شرکت های بیمه تا خرخره در بدهی های معوقه دست و پا میزنن. صنایع نفت و گازتون که به دلیل عدم مدیریت و کمبود متریال و نداشتن توجیه اقتصادی با شکست روبه شده تا جایی که احداث و بهره برداری بزرگترین پایانه های نفتی متوقف شده. کشور به سمت ونزوئلایی شدن داره حرکت میکنه و نرخ فلزات و مصالح نسبت به مواد غدایی در اینده نزدیک با کاهش فروش روبه رو خواهد شد. جنگ بعدی، جنگ تامین مواد غذایی هست که متاسفانه تامین مواد غدایی و دارویی هم به صورت رانتی و در انحصار دولت هست و عملا بورس ایران و تمام پایه های اقتصادی کشور با وضعیت بحرانی روبه روست.

  8. علی

    سلام.مثل وسخراش علنی پول مردم بدبخت بلاتکلیف است

  9. زق

    من موندم چطور همه شرکتها هماهنگن یه روز همشون قرمزن روز بعد یهویی همگی میشن سبز این نرماله ؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.