افزایش دما در سواحل دریای خزر/ کاهش کیفیت هوا در البرز و تهران

کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روز آینده شاهد افزایش محسوس دما در برخی مناطق کشور از جمله سواحل دریای خزر خواهیم بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه در سه روز آینده برای اغلب مناطق کشور، آسمانی صاف و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود افزود: این افزایش دما در سواحل دریای خزر محسوس خواهد بود.

او ادامه داد: در کلان شهر‌ها و شهر‌های صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از سه شنبه به همراه نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش‌ها در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز چهارشنبه در سواحل شمالی کشور، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد وبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

او در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف است و در برخی ساعات شاهد افزایش غبار محلی خواهیم بود. فردا بیشترین دمای پایتخت به  ۲۳ درجه و کمترین آن به ۱۴ درجه خواهد رسید.

طبق اعلام سازمان هواشناسی تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. همچنین سازمان هواشناسی درباره روند افزایشی غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت هشدار داده است. کاهش کیفیت هوا در تهران، البرز، مرکزی و اصفهان تا حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی خواهد رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.