قمار آذربایجان جواب نداد؛ ایران و ارمنستان باکو را دور زدند!

رودست یک میلیارد دلاری ایران و ارمنستان به رژیم باکو باعث غافلگیری علیف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، پس از اقدام عجیب رژیم باکو در مسدودسازی دسترسی ایران به بازار روسیه، مسیرهای جایگزین به سرعت در حال طراحی است و باعث غافلگیری علیف و اردوغان شده است.

هرویک یارینجانیان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: علیرغم تنش‌های هفته اخیر در منطقه، تجارت ایران و ارمنستان با قدرت در حال انجام است. قبلا رژیم باکو از کامیون‌های عبوری مجموعا ۲۶۰ دلار برای رفت و آمد از ایران به ارمنستان می‌گرفت ولی در حال حاضر جاده جایگزین با عنوان “تاتِو” فعالیت خود را شروع کرده است. تنها ۴ کیلومتر از مسیر جاده جدید نیاز به آسفالت و زیرسازی دارد که برای تکمیل آن تنها به ۱۰روز آفتابی نیاز است. ساخت جاده دیگری هم توسط دولت ارمنستان به ارزش یک میلیارد دلار به مناقصه گذاشته شده، که با وجود تونل‌هایی که دارد می‌تواند مسیر مرز نوردوز تا ایروان را از ۹ به ۴ ساعت کاهش دهد.

به نقل از تحریریه، رژیم باکو که می دانست ایران می تواند به راحتی از مسیر ارمنستان استفاده کند به یک قمار بلاوجه دست زد که نشان می دهد سران این رژیم درک درستی از مسائل منطقه ای ندارند. اما سوال اصلی این است که چرا در ۳۰ سال گذشته ایران به فکر ایجاد مسیرهای جایگزین نبوده و خود را محدود به جاده های باکو کرده است؟

بیشتر بخوانید:

۱ نظر
  1. علی اقایی

    نبودن افراد متخصص و کاربلد و آشنا مسایل فرامنطقه ای اقتصادی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.