حراج املاک شهرداری؛ از همسر قالیباف تا معاون وزیر ارشاد و سردار آجرلو

یاشار سلطانی با انتشار اسنادی، از واگذاری املاک شهرداری در مناطق مختلف تهران به اشخحاص و نهادهعا و موسسات گوناگون فرهنگی و خیریه و …خبر داد که در ادامه بخشی از واگذاری‌های املاک منطقه 6 تهران را مرور می‌کنیم.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، لیست املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در بقیه‌ی مناطق شهرداری تهران که یاشار سلطانی در باره آن افشاگری کرده، به تدریج در رسانه‌ها منتشر می‌شود که فهرست زیر را انصاف نیوز منتشر کرده است:

 

حدود ۳۹ ملک شهرداری منطقه ۶ با مساحت حدود ۳۰۰۰۰ متر در اختیار افراد و سازمان‌های مختلف است.

بنیاد فرهنگی امام رضا که علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر ارشاد رئیس هیات مدیره‌ی آن است یک آپارتمان حدود ۳۰۰ متری در اختیار دارد.

خبرگزاری شورای عالی استان‌ها که شامل اعضایی از شورای شهرهای مختلف است نیز دو آپارتمان مجموعا به مساحت ۱۷۱ متر در اختیار دارد.

سه ملک در اختیار فرهنگستان هنر و موسسه‌های زیرمجموعه‌اش است. یک ساختمان ۴۹۸ متری که آنجا را تصرف کرده، یک ساختمان ۱۳۵۰ متری که به نام موزه‌ی فلسطین فعال است و بیش از ۴۰۰۰ متر پارکینگ که توسط موسسه فرهنگی هنری صبا به موزه تبدیل شده است.

یک ساختمان ۴ طبقه مجموعا به مساحت ۱۱۲۳ متر در اختیار مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها است. در هیات مدیره‌ی این شرکت نام اقبال شاکری نماینده‌ی تهران در مجلس یازدهم، فواد ایزدی تحلیلگر اصولگرا، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزیر علوم در دولت احمدی نژاد که نامش در پرونده‌ی بورسیه‌ها مطرح شد و عبدالحسین خسروپناه به چشم می‌آید.

۵۵۱۶ متر ملک در اختیار موسسه‌ی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی است. دکتر سید محمد جواد شوشتری، مشاور سابق شهردار تهران در دوران شهرداری قالیباف، از مدیران کنونی جهاددانشگاهی، رئیس هیات مدیره‌‌ی این موسسه‌ی خصوصی و برزین ضرغام رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اعضای هیات مدیره‌ی این مجموعه است.

۴۳۸ متر ساختمان در اختیار شرکت فرهنگی هنری در انتظار فردایی دیگر است. محمد آوینی برادر شهید آوینی و محید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه هستند.

دو ملک با مساحت مجموعا حدود ۴۰۰ متر در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. یک ملک ۱۵۶ متری که در اختیار ناحیه ولیعصر است و یک ساختمان ۳۳۶ متری در اختیار  انجمن پیشکسوتان سپاس – سپاه است.

موسسه خیریه‌ی متوسلین امام رضا که همسر قالیباف و بسیاری دیگر از چهره‌های مطرح سیاسی مانند سید محمدجواد شوشتری، محمدرضا واعظ مهدوی، عباس ایروانی، هادی ایازی و… از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند هم ۳۴۶۴ ساختمان در منطقه ۶ در اختیار دارد. این موسسه املاکی را در منطقه یک تهران نیز در تصرف خود دارد.

هفته نامه مثلث سردار آجرلو هم یک ساختمان با زمین ۲۰۰ متری از شهرداری منطقه ۶ گرفته است.
۲۵۰ متر ساختمان در اختیار انجمن علمی مدیریت برنامه ریزی فرهنگی ایران است که عباسعلی قیومی معاون دانشگاه آزاد واحد تهران شمان رئیس هیات مدیره‌ی آن و محسن میر سرپرست موزه‌ی المپیک و محمد سلطانی‌فر از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

۲۸۷ متر ساختمان در اختیار موسسه صبح رویش است که نویدادهم رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رئیس هیات مدیره‌ی این موسسه است و علی اکبر ولایتی و سید بشیر حسینی از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.