خیز امام صادقی‌ها این بار برای تصاحب سازمان امور مالیاتی!

این روزها در محافل امام صادقی‌ها اتصال به حلقه ای از مدیران میانی دانشگاه امام صادق(ع) به معنای برخورداری از شانس بالا برای رسیدن به یکی از پست های اقتصادی در دولت سیزدهم تعبیر می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، اتاق فکر انتصابات در دولت جدید، توزیع فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در بدنه اقتصادی کشور را در دستور کار دارد و حالا به فکر مراکز کلیدی مانند سازمان امور مالیاتی است؛ چنان که در بازار سرمایه و نظام بانکی تجربه موفقی داشته است.

روز گذشته با معارفه “داوود منظور” به عنوان رییس کل سازمان مالیاتی سکان یکی دیگر از مهمترین سازمان های درآمدی دولت در اختیار جریان امام صادقی‌ها قرار گرفت.

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که اتاق فکر مذکور که ظاهرا مدیریتش را محمد نعمتی از مدیران میانی دانشگاه امام صادق(ع) بر عهده دارد، برای تصاحب این سازمان مهم خیز برداشته و این بار تلاش دارد با ترکیبی از امام صادقی ها و سمپات های مرتبط با آنها در دوره زمانی چند ساله معاونت ها و مراکز مهم این سازمان را قبضه کنند.

در واقع آنها معتقدند همانطور که صالح آبادی با حضور چندساله در سازمان بورس توانست جریانی ایجاد کند که همه مناصب مهم طی دو دهه اخیر در آن سازمان در اختیار این جریان خاص باشد، به گونه ای که حتی در دوره ریاست غیر امام صادقی ها بر بازار سرمایه این بازار در تسخیر آنها باقی ماند اینبار پروژه مشابهی را در سازمان مالیاتی با ریاست منظور کلید بزنند.

از آنجا که سازمان مالیاتی به سبب ماهیت فنی و تکنیکی آن طی دهه های گذشته عموما مدیرانی از درون این سازمان را بر مناصب مختلف به خود دیده و امکان رشد آسانسوری و سفارشی مدیران در آن وجود نداشته است از حضور پررنگ امام صادقی ها مصون مانده است موضوعی که به نظر می رسد اکنون توجه این جریان را به خود جلب کرده باشد.

در همین حال شنیده می شود به سبب مقاومت خاندوزی، وزیر اقتصاد در برابر سفارش های متعدد و پرحجم این اتاق فکر برای گسیل امام صادقی ها به نظام بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، تمرکز آنها معطوف به سازمان مالیاتی و سازمان هایی مانند خصوصی سازی که روسای امام صادقی همراه تری با این اتاق فکر دارند، شده است.

در همین حال و با توجه به تذکرهای جدی وزیر اقتصاد به معاونین جدید منصوب شده مبنی بر پرهیز از انحصاری کردن مناصب مهم برای یک جریان خاص، اتاق فکر یاد شده تلاش دارد با محوریت یکی از مدیران جوان این سازمان که منصوب به وزیر سابق اقتصاد بوده و در دوره دژپسند به یکی از پست های مدیرکلی وزارت اقتصاد گمارده شده بود در ظاهر بدون حضور علنی امام صادقی ها یارگیری کرده و به مرور بر این سازمان تسلط نیابتی پیدا کنند.

این روزها در محافل امام صادقی ها اتصال به حلقه ای که از نعمتی به عنوان هماهنگ کننده آن یاد می شود به معنای برخورداری از شانس بالا برای رسیدن به یکی از پست های اقتصادی در دولت سیزدهم تعبیر می شود موضوعی که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک برای دولت نیز چالش هایی در پی داشته باشد زیرا با این رویه باید شاهد اجرای این مدل در سازمان ها و شرکت های بزرگ دیگر دولت نیز باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.