آیا رتبه‌بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز می‌شود؟

وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرده لایحه‌ی رتبه‌بندی محدود به شاغلان است و هیچ ربطی به بازنشستگان ندارد؛ با این حال به نظر می‌رسد چیدمان این لایحه به گونه‌ای است که افرادی را که در سال جاری بازنشست شوند، در برخواهد گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از جماران، بازنشستگان فرهنگی خواستار افزایش شمول رتبه‌بندی به گونه‌ای هستند که فقط مشمول شاغلان نباشد.

قرار است لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسه علنی بعدی مجلس به بررسی و بحث گذاشته شود. با این حال، یکی از دغدغه‌های بازنشستگان فرهنگی، دایره‌ی شمول این طرح است که بازنشستگان را خط می‌زند و موجب می‌شود فاصله‌ی دریافتی بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز بازهم افزایش یابد.

پیش از این، وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرده لایحه‌ی رتبه‌بندی محدود به شاغلان است و هیچ ربطی به بازنشستگان ندارد؛ با این حال به نظر می‌رسد چیدمان این لایحه به گونه‌ای است که افرادی را که در سال جاری بازنشست شوند، در برخواهد گرفت.

افرادی که شهریور امسال بازنشسته شوند نیز مشمول لایحه رتبه بندی خواهند شد

 

علیرضا منادی سفیدان (رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) در این رابطه اعلام کرده است: در صورت تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس و شورای نگهبان، افرادی که شهریور امسال بازنشسته شوند نیز مشمول لایحه رتبه بندی خواهند شد.

اما سوال اینجاست که تکلیف بازنشستگانِ پیشتر چه می‌شود؛ آن‌هایی که سال قبل یا سال قبلتر بازنشسته شده‌اند!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.