آیا استفاده روزانه از تاکسی‌های آنلاین ولخرجی است؟

تاکسی‌های آنلاین این روزها در ایران یک قابلیت مهم را رو در روی مشتریان خود قرار می‌دهند: سهولت در رفت و آمد. تا چند سال پیش دور از ذهن بود که در هر نقطه‌ای از شهر موقعیت خود را ثبت کنید و با قیمت‌های رقابتی پس از چند دقیقه راننده را جلوی پای خودتان ببینید.

به گزارش تازه نیوز، کم نیستند کسانی که تقریبا هر روز از تاکسی‌های آنلاین استفاده می‌کنند. آنها برای استفاده از این تاکسی‌ها دلایل خاص خود را دارند اما واقعیتی که باید درباره آنها در نظر بگیریم این است که استفاده روزانه از تاکسی‌های آنلاین یک ولخرجی عجیب و غریب است. تاکسی‌های آنلاین این روزها در ایران یک قابلیت مهم را رو در روی مشتریان خود قرار می‌دهند: سهولت در رفت و آمد. تا چند سال پیش دور از ذهن بود که در هر نقطه‌ای از شهر موقعیت خود را ثبت کنید و با قیمت‌های رقابتی پس از چند دقیقه راننده را جلوی پای خودتان ببینید. این سهولت در واقع یکی از اصلی‌ترین پیش‌شرط‌هایی است که کاربران روزانه تاکسی‌های آنلاین در تهران و سایر شهرهای تهران به آن فکر می‌کنند و به واسطه آن پای ثابت این سرویس‌ها می‌شوند. حتی اگر بگوییم بخش زیادی از کاربران روزانه این تاکسی‌های آنلاین دیگر خودورهای شخصی خودشان را به شهر نمی‌آوردند و با این تاکسی‌ها رفت و آمد می‌کنند هم ادعای عجیبی نکرده‌ایم. اما واقعیتی که درباره این خدمات دریافتی کمتر مورد توجه‌مان قرار می‌گیرد این است که سهولت در دریافت خدمات نباید مارا گول بزند و فراموش کنیم روزانه ممکن ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان از درآمد و هزینه‌کرد خود را صرف این خدمات می‌کنیم. رقمی که ممکن است در ماه برای مصرف‌کنندگان روزانه خدمات تاکسی‌های آنلاین در ماه به بیش از یک میلیون تومان برسد.
حالا اگر شما مسافر هر روز تاکسی‌های آنلاین هستید و همین یک میلیون تومان و هزینه فرصت آن را حساب کنید ممکن است گزینه‌های سازنده‌تر و بهتری به ذهن‌تان برسد.

دلایلی که ما تاکسی‌های آنلاین را  انتخاب می‌کنیم؟

به نقل از ایرنا، بازکردن پرونده دلایلی که باعث می‌شود ما تاکسی‌های آنلاین را انتخاب کنیم خود می‌تواند سوژه گزارشی جدا باشد اما در این گزارش گریزی کوتاه به آن می‌زنیم. در فصل تابستان امسال ما یکی از گرم‌ترین تابستان‌ها در دهه‌های اخیر را تجربه می‌کنیم و در میان دوست و آشنا می‌شنویم یکی از علت‌هایی که آنها تاکسی‌های آنلاین را استفاده می‌کنند، روشن بودن کولر در این خودروهاست. علاوه بر این بخش زیادی از زنان و مردان به واسطه امنیت بالاتر در تاکسی‌های آنلاین با توجه به ثبت اطلاعات رانندگان و پشتیبانی‌های قوی پای ثابت این تاکسی‌ها می‌شود. ازطرف دیگر قیمت رقابتی نیز یکی از فاکتورهای انتخاب تاکسی‌های آنلاین است. برای مثال وقتی شما از فرودگاه مهرآباد قصد عزیمت به سمت خانه خود در هر کجای شهر را دارید شاید تاکسی‌های آنلاین گزینه اول شما باشد. چرا که بنابر رسمی سنتی و عجیب تاکسی‌های فرودگاه در ایران و بسیاری از کشورهای جهان تاکسی‌های گرانی است. در دسترس بودن تاکسی‌های آنلاین، سهولت در ثبت موقعیت مکانی و البته تخفیف‌های گاه و بیگاه این تاکسی‌ها هم در اقبال آنها در میان مردم بی‌تاثیر نیست.

یک حساب سرانگشتی برای تاکسی‌های آنلاین

حالا با همه این مزیت‌ها و دلایلی که باعث می‌شود مردم به این تاکسی‌ها اقبال داشته باشند باز نباید فراموش کنیم که استفاده روزانه از این سرویس‌ها یک ولخرجی‌ست. در اینجا یک حساب سرانگشتی می‌تواند به این بحث کمک کند. اگر مشتری روزانه تاکسی‌های آنلاین هستید و هر روز در مسیر رفت و برگشت از این سرویس‌ها استفاده می‌کنید و میزان هزینه هر رفت و برگشت رقم متوسط ۱۵ هزار تومان باشد، شما در روز ۳۰ هزار تومان و در ماه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان صرف تاکسی‌های آنلاین می‌کنید. هزینه فرصت این هزینه را هرکسی با شرایط زندگی و مالی خود می‌تواند بسنجد اما در نظر داشته باشید که هزینه ماهانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می‌تواند قسط یک وام به ارزش ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان به ازای هر ماه باشد. یا شهریه کلاس‌های آموزشی ورزشی و یا فرهنگی که همیشه ممکن است گوشه‌ای از ذهن شما را اشغال کرده باشد. اگر در هفته ۴ تا ۶ بار از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنید و هر سفر شما حدود ۱۵ هزار تومان هزینه بردار باشد، در نظر داشته باشید ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان صرف این سرویس‌های آنلاین کرده اید و هزینه فرصت آن را می توانید باشرایط زندگی خود محاسبه کنید.
فراموش نکنید که سرویس‌های تاکسی‌های آنلاین به دلیل سهولتی که برای مسافر دارد ممکن است ما را واسطه به رفت‌وآمد به این روش کند. شاید می‌پرسید راه دیگری وجود ندارد. بهتر است نقشه متروی تهران را یکبار دیگر ببنید و کمی زودتر سفر خود را با مترو (در تهران) و سایر وسایل حمل و نقل عمومی شروع کنید و پس‌انداز بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.