خطر جنگ اسرائیل با ایران جدی‌تر شد؛ تصویب بودجه ۱٫۵ میلیون دلاری!

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از تصویب بودجه ۱٫۵ میلیارد دلاری به‌منظور آمادگی نظامی برای حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فرارو، رژیم اسرائیل به دنبال افزایش بودجه نظامی خود علیه ایران و محور مقاومت است. این رژیم تحرکات سیاسی و نظامی خود علیه ایران را افزایش داده است.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته است برای مقابله با احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، نیازمند بودجه دفاعی جدیدی است.

به گزارش ایندیپندنت، بنی گانتز روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل (کنست)، درخواست بودجه اضافی را مطرح کرد.

گانتز به همراه ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح اسرائیل، در جلسه این کمیسیون شرکت کرده بود.

گانتز گفت: «در اجرای لایحه بودجه، اولویت واضح مربوط به سطح آمادگی عملیاتی تهدیدی است که از جانب برنامه هسته‌ای ایران متوجه موجودیت اسرائیل است… ما شاهد پیشرفت برنامه غنی‌سازی [اورانیوم]ایران هستیم، که آن کشور را قادر خواهد ساخت اگر بخواهد، به آستانه تولید سلاح هسته‌ای برسد.»

وزیر دفاع اسرائیل افزود: «ما هرچه در توان داریم برای جلوگیری از این وضعیت انجام می‌دهیم. روی توانایی‌های تهاجمی و دفاعی خود سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، برتری تکنولوژیکی خود را بهبود خواهیم بخشید، و تلاش‌های خود را تسریع خواهیم کرد تا مطمئن شویم که گرچه ایران تهدیدی جهانی و منطقه‌ای است، اسرائیل همیشه به تنهایی قادر است از شهروندانش دفاع کند.»

به گفته گانتز، برای این رژیم مهم این است که در تمامی عرصه‌های نظامی خودکفا باشد و بتواند همزمان در دو جبهه جداگانه با حماس و حزب‌الله لبنان بجنگد.

فضاسازی علیه ایران

وزیر دفاع اسرائیل در حالی به دنبال دریافت بودجه بیشتر برای مقابله با ایران و جبهه مقاومت است که فضاسازی رسانه‌های غربی علیه ایران افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه دو روز پیش از قول یک مقام امنیتی اسرائیل که نامش را ذکر نکرد خبر داد که ایران “به تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای از هر زمان نزدیکتر است”، اما هنور دو سال تا یک بمب اتمی فاصله دارد: “ما خود را آماده تمام گزینه‌ها و سناریو‌ها می‌کنیم از جمله عملیات نظامی. ”

ایران همواره تاکید کرده قصد ساخت بمب اتمی ندارد و برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز و برای تولید انرژی و تحقیقات است.

کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند روز پیش بشدت از این نهاد انتقاد کرد که تمام تمرکزش را به برنامه هسته‌ای ایران معطوف کرده، اما برنامه هسته‌ای اسرائیل را نادیده می‌گیرد.

رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژِی اتمی اخیرا در پاسخ به پرسشی مشابه گفته بود اسرائیل پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده است.

باور بر این است که اسرائیل حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، اما این رژیم این موضوع را تاکنون تایید یا رد نکرده است.

امروز هم سفیر ایران در سازمان ملل، اتهامات نماینده اسرائیل علیه ایران را رد کرد.

تخت روانچی تاکید کرد: “این رژیم طبق عادت، ادعا‌های بی اساس علیه ایران مطرح می‌کند. اکنون بار دیگر، نماینده رژیم اسرائیل تلاش کرده است تا نقش قربانی را ایفا کند و توجه جامعه بین المللی را از جنایات خود علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی منحرف نماید. ”

بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای آماده سازی حمله به ایران

پیش‌تر، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از تصویب بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری به‌منظور آمادگی نظامی برای حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. پیش از این، گزارش‌های متعددی درباره شتاب‌بخشی به پروژه‌های اسرائیل علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران منتشر شده بود.

آویو کوخاوی ماه گذشته گفته بود که بودجه دفاعی اسرائیل برای فعالیت‌های جاسوسی و توانمندی‌های عملیاتی در این زمینه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، این بودجه برای پهپاد‌های جاسوسی و سلاح‌های لازم برای چنین حمله‌ای استفاده خواهد شد، سلاح‌هایی که قادر باشند به هدف در اعماق زمین برخورد کنند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به منبع گزارش خود اشاره نکرده است و مقام‌های رسمی رژیم صهیونیستی هنوز در این مورد موضع‌گیری نکرده‌اند. اما پیش‌تر گفته بودند که از هر گزینه‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهند کرد.

به گفته کوخاوی، ارتش اسرائیل طرح‌های عملیاتی تازه‌ای برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران در دست دارد.

پایگاه فوق سری علیه ایران

در همین حال اخیرا ارتش اسرائیل اعلام کرده است که یک پایگاه اطلاعاتی بسیار محرمانه برای تجزیه و تحلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران راه‌اندازی کرده است.

یک افسر عالی‌رتبه ارتش اسرائیل مدعی شد: “این پایگاه با استفاده از ظرفیت‌های بالا و امکانات هوش مصنوعی توانسته است اطلاعات زیادی در مورد برنامه هسته‌ای ایران جمع‌آوری کند و نقش کلیدی در شناسایی تحرکات ایران در سوریه و مقابله با گروه‌های طرفدار ایران در آن منطقه ایفا می‌کند”

مذاکرات برجام در کما

در روز‌های گذشته گزارش‌های ضدونقیضی درباره ازسرگیری گفتگو‌های ایران با قدرت‌های جهانی منتشر شده است.

این مذاکرات با پایان گرفتن دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی و روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی متوقف شدند.

منابع خبری در ایران دو روز پیش خبر دادند که مذاکرات پنج‌شنبه در بروکسل از سر گرفته می‌شوند، اما سخنگوی اتحادیه اروپا گفت دیداری در روز پنج‌شنبه نخواهد بود و این اتحادیه نمی‌تواند تایید کند که گفتگویی صورت خواهد گرفت یا زمان آن کی خواهد بود.

بعد از تغییرات در دولت رژیم صهیونیستی و کنار رفتن نتانیاهو رویکرد این رژیم نیز نسبت به برنامه هسته‌ایران دچار تحولاتی شده است.

نفتالی بنت به دنبال آن است که بیشترین همکاری را با دولت جو بایدن داشته باشد. در همین راستا استراتژی اسرائیل را تغییر داده و به نظر می‌رسد درصدد تخریب مذاکرات برجام نیست.

با این حال به دنبال آن است که در این مذاکرات توافقی حداکثری در راستای محدود کردن ایران برنامه هسته‌ای ایران به دست آید.

اسرائیل می‌گوید از مسیر دیگری اهدافش را پیگیری خواهد کرد.

در همین حال اخیرا با ادامه ابهامات درباره آغاز مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا نیز بحث پلن‌بی را مطرح کرده است. برخی مقامات آمریکایی می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است که می‌تواند اشاره‌ای به گزینه نظامی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.