سرنگونی جنگنده ارمنستان در منطقه قره باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از سرنگون کردن یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان امروز ( یکشنبه ) ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی جنگنده سوخو -۲۵ ارمنستان که سعی داشت به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان حمله کند ، در محور شهرستان جبرایل سرنگون کردند.

” حکمت حاجی اف ” دستیار رییس جمهوری آذربایجان نیز امروز در صفحه توئیتری خود ارمنستان را به نقض آتش بس بشردوستانه موقت و بمباران جنگنده های این کشور مواضع ارتش جمهوری اذربایجان در قره باغ متهم کرد .

شبکه خبری الجزیره هم ساعتی پیش خبر داد که شهر تارتر جمهوری آذربایجان واقع در منطقه قره باغ به شدت بمباران شده است .

شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز در توئیتی با اعلام انهدام ۴ دستگاه تانک جمهوری آذربایجان گفت که قرار بود به توافقی برسیم تا سربازان زخمی با وساطت صلیب سرخ جهانی مبادله شوند اما باکو با آن مخالفت کرده است .

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته از توافق دو طرف در باره آتش بس بشردوستانه موقت از نیمه شب (ساعت صفر) روز ۱۸ کتبر ( برابر ۲۷ مهر ماه ) خبر داده بود .

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه جاری پس از یک وقفه چند هفته‌ای بار دیگر از سرگرفته شده است.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات ۱۰ اکتبر جاری وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش‌بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بصورت مرتب نقض شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.