واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استانها

سخنگوی سازمان غذا و دارو به برخی ادعاها مبنی بر ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استانها که در صحن علنی مجلس عنوان شده، پاسخ داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور، در پاسخ به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان‌ها که از سوی یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: مسیر تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات مشخص است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ مسیر میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماه‌های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است؛ یا مسیر کارآزمایی های بالینی و روشمند را طی نکرده و یا بعضا درصدد هستند با دور زدن این مسیر خود را از معرض قضاوت علمی و فنی دور کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به عنوان متولی سلامت این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که جز مسیر ارزیابی های علمی برای ارزیابی روش های تشخیصی و درمانی هیچ مسیر دیگری را به رسمیت نشناسیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.