کارنامه مطلوب شرکت معادن زغالسنگ کرمان در یک سال گذشته

شرکت معادن زغالسنگ کرمان به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید زغالسنگ در کشور یکی از قطب های صنعتی ومعدنی استان کرمان به شمار می رود بطوریکه در شمال استان محدوده ای حدود ۴۵۰ کیلومترمربع را در اختیار و تحت پوشش دارد.

به گزارش تازه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت معادن زغالسنگ کرمان، این شرکت به رغم وجود بیماری منحوس کرونا و سایر مشکلات صنفی در سال ۱۳۹۹ با تدبیر مدیرعامل جدید دکتر باقر نیک طبع و برنامه ریزی صحیح با کمک مهندسان و کارگران زحمتکش شرکت، روند رو به رشدی را بوجود آوردند و در واقع ثابت کردند، “خواستن ، توانستن است “ و شرکت شاهد رشدی باورنکردنی بوده است.

برخلاف افت کمیت و کیفیت در معادن قدیمی، با ایجاد کارگاههای جدید، رشد تولید و تحقق برنامه های پیش بینی شده و با بررسی‌های آماری در خصوص عملکرد بخش استخراج کلوخه زغال‌سنگ خام از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه گویای آن است که از مجموع 7 معدن فعال در بخش زغال کک‌شو، حدود 186 هزار تن زغال‌سنگ خام کک‌شو استخراج شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد.

از سه معدن اصلی شرکت شامل پابدانا، هشونی و همکار (با سهم 80 درصدی از عملکرد استخراج)، با برنامه استخراج حدود 136 هزار تن، 148 هزار تن زغال‌سنگ خام استخراج شده است که نشان از تحقق 109 درصدی برنامه داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز، مجموع تولید این سه معدن 26 درصد افزایش داشته است.

در معدن سراپرده جنوبی با استخراج حدود 8.7 هزار تن، 91 درصد از برنامه محقق شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است. در دو معدن اسدآباد و هجدک نیز با عملکردی به ترتیب به میزان 11.9 و 10.4 هزار تن، میزان تحقق برنامه 113 و 83 درصد بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 و 14 درصد رشد داشته‌اند. در معدن باب‌نیزو با تولید 6.9 هزار تن، برنامه 138 درصد محقق شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 384 درصد رشد داشته است.

براساس داده‌های ثبت‌شده در سامانه، بیشترین سهم تولید زغال خام در بازه مورد بررسی مربوط به معدن زغال‌سنگ هشونی به میزان حدود 57 هزار تن (معادل 31% تولید زغال خام) و کمترین آن مربوط به معدن باب‌نیزو به میزان 9 هزار تن (حدود 4% تولید زغال خام) می‌باشد.

استخراج زغال‌سنگ حرارتی از معدن آبنیل با حدود 19 هزار تن، تحقق 77 درصدی برنامه را به دنبال داشته است. با وجود این میزان تحقق برنامه، عملکرد تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته است.

در بخش ارسال کنسانتره زغال‌سنگ کک‌شو (106 هزار تن)، عملکرد 127% نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و به رغم این موضوع تنها 76% برنامه مصوب محقق گردیده است. در بخش ارسال زغال‌سنگ حرارتی (27 هزار تن) نیز عملکرد شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 116% افزایش داشته است.

لازم به ذکر می‌باشد شرکت معادن زغالسنگ کرمان طی چند ماه آینده ۷ پهنه جدید که مراحل اکتشاف آنها در حال تکمیل می‌باشد را با حجم افزایش تولید ۲۰،۰۰۰ تن و اشتغال ۱۵۰۰ نفری جذب نیروی انسانی را بدنبال خواهد داشت.

تعیین تکلیف و پرداخت بدهی های
شرکت زغالسنگ کرمان، همچون بدهی های معوق به خزانه داریکل‌کشور از سال ۱۳۶۹ که با تدبیر مدیریت این بدهی ها تسویه شده و یا تقسیط و پرداخت بدهی‌های مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اصلاحات متعدد تا برقراری رضایت کارگران مجموعه، حضور حداکثری در بین بخش‌های کارگری، درمان صددرصدی برای کارگران و خانواده ایشان، حمایت از فرزندان پرسنل در خصوص تحصیلات و تشویق و ترغیب ایشان برای آینده بهتر.

با اجرای طرح طبقه بندی حقوق کارگران افزایش قابل ملاحظه ای یافت و سازماندهی آینده بر مبنای طرح مصوب خواهد بود.

– انتقال تمامی امکانات شرکت به کرمان و تمرکز روی دارائیهای شرکت در استان
مذاکره و تفاهم برای انتقال تکنولوژی‌های جدید برای افزایش ایمنی و نیمه مکانیزه کردن معادن موجود و مکانیزه کردن معادن جدید همچون آبنیل شمالی در نهایت و براساس برآوردهای سازمانهای مرتبط، رضایت ۹۰ درصدی با اختیارات موجود برقرار شده است و راه برای بهبود وضعیت و البته با اختیارات مورد نیاز فرا استانی وجود خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.