امضای جمشید هاشم‌پور پای پوستر «نشان رسول»

جمشید هاشم‌پور پس از امضای پوستر «نشان رسول» به یاد این سینماگر نوشت: «جاودانه شد»

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، به مناسبت زادروز رسول ملاقلی‌پور کارگردان برجسته و خلاق سینمای دفاع‌مقدس و رونمایی از پوستر «نشان رسول»، جمشید هاشم‌پور و فرهاد قائمیان از بازیگران شناخته شده سینما با حضور در دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» ضمن بازدید از دبیرخانه این رویداد سینمایی و گفتگو با دست‌اندرکاران، پوستر «نشان رسول» را به نشانه ادای احترام به این فیلمساز فقید سینمای ایران امضا کردند.

جمشید هاشم‌پور که در فیلم‌های سینمایی «میم مثل مادر»، «هیوا»، «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» حضور داشت، پس از امضای پوستر «نشان رسول» به یاد این سینماگر شاخص سینمای دفاع مقدس نوشت: «آقا رسول جاودانه شد».

«همیشه حضور داری آقا رسول» نیز جمله کوتاهی بود که فرهاد قائمیان بازیگر سه فیلم «هیوا»، «نسل سوخته» و «قارچ سمی» به یادگار بر این پوستر ثبت کرد.

همچنین مهدی عظیمی‌میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، در یادداشتی بر این پوستر، دوستی و ارادت خود به رسول ملاقلی‌پور را باعث افتخار دانست و پرویز فارسیجانی، دبیر ویژه «نشان رسول»، ملاقلی‌پور را الگوی همیشگی سینمای انقلاب و دفاع مقدس توصیف کرد.

سید احد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی این دوره از جشنواره نیز برای ملاقلی‌پور اینگونه نوشت: «آقا رسول، ممنون برای خلق همه قهرمان‌هایی که تصویر کردی.»

زنده یاد رسول ملاقلی‌پور در ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۳۴ در اردبیل به دنیا آمد. نام وی به دلیل نوآوری و خلاقیت در سینما، همواره به عنوان یکی از سینماگران برجسته سینمای دفاع‌مقدس مطرح می‌شود.

«میم مثل مادر»، «مزرعه پدری»، «قارچ سمی»، «نسل سوخته»، «هیوا»، «سفر به چزابه»، «مجنون»، «افق»، «پرواز در شب»، «بلمی به سوی ساحل» و «نینوا» برخی از آثار این فیلمساز فقید سینمای ایران است.

اولین مراسم اعطای «نشان رسول» همزمان با هفته دفاع‌مقدس (شهریور ۹۹) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.