مردان بر اثر تزریق واکسن کرونا عقیم می‌شوند؟

یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در همدان اعلام کرد: شهروندان به تبلیغات ضدواکسن مبنی بر عقیم شدن مردان بعد از واکسیناسیون اعتماد نکنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حبیب اله موسوی بهار در مور تاثیر واکسیناسیون بر روی عقیم شدن مردان اظهار کرد: سابقه واکسیناسیون در بشر بسیار قدیمی بوده و زمانیکه آبله فراگیر بود واکسن جان بشریت را نجات داد و در این راستا توصیه داریم مردم برای نجات جان خود و خانواده‌هایشان هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: تمامی مباحث مربوط به واکسیناسیون باید بر مبنای مستندات علمی باشد و بیان کردن برخی موضوعات از جمله ناباروری بر اثر واکسیناسیون هیچ پایه و اساس علمی نداشته و چیزی در این خصوص ثابت نشده است.

دکتر موسوی بهار با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا ویروس نزدیک به یک سال است که در حال انجام بوده، تصریح کرد: تحقیقات گسترده توسط متخصصان باید انجام شود تا یک موضوع در این خصوص به اثبات برسد، بنابراین بیان کردن موضوعات بی‌پایه و بی‌اساس اشتباه بوده و افراد باید با واکسیناسیون جان خود و خانواده‌هایشان را نجات دهند.

این متخصص اورولوژیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر که کرونا ویروس نزدیک به دو سال است به صورت پاندمی در کل جامعه شیوع پیدا کرده، هیچ نوع التهابی در ناحیه اندام تناسلی از جمله تخمدان در خانم‌ها و بیضه در آقایان ایجاد نکرده و یا اگر درگیری التهابی در این ناحیه بوده بسیار نادر است.

وی گفت: بهترین راه گذر از یک عامل بیمای زا واکسن است چرا که واکسن در هر برهه‌ای از زمان جان بشر را نجات داده است.

دکتر موسوی بهار تصریح کرد: در حال حاضر با انجام واکسیناسیون سراسری برای شهروندان شاهد کاهش مرگ و میر و میزان ابتلا هستیم، بنابراین توصیه می‌شود آن دسته از افرادی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کرده و واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.