شرکت ایلان ماسک به جمع تریلیونرها پیوست!

برای اولین بار ارزش شرکت خودروسازی تسلا به یک تریلیون دلار رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از اینکه شرکت «هرتز» اعلام کرد ۱۰۰ هزار خودروی برقی از شرکت تسلا خرید خواهد کرد، ارزش این شرکت برای اولین بار به یک تریلیون دلار رسید. این اتومبیل‌ها قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ ساخته شوند. با توجه به این موضوع، تسلا نیز به جمع شرکت‌های یک تیلیارد دلاری مثل اپل، آمازون و مایکروسافت پیوسته است.

اخبار مربوط به این معامله، سهام تسلا را تنها یک روز پس از معامله به هزار و ۴۵ دلار رساند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. سهام این شرکت با رشد ۱۲.۶۶ درصدی در روز ۲۵ اکتبر به با ارزش هزار و ۲۴ دلار به کار خود پایان داد.

این معامله در حالی صورت گرفته که حدود یک سال پیش، شرکت هرتز در آستانه ورشکستگی قرار داشت و درخواست حمایت از ورشکستگی کرد. زیرا در دوره اوج گرفتن پاندمی کرونا، تقاضا برای وسایل نقلیه مسافرتی و کرایه‌ای کاهش چشمگیری پیدا کرده بود. گفتنی است ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، یک دقیقه قبل از بسته شدن بازار معاملات، تیلیاردی شدن شرکتش را در توییتر جشن گرفت.

بلومبرگ نیز گزارش داده است که معامله تسلا با شرکت هرتز که ۴.۲ میلیارد دلار برای تسلا به ارمغان می‌آورد، بزرگترین خرید خودرو‌های الکتریکی محسوب می شود که تاکنون صورت گرفته است. بلومبرگ همچنین گزارش داد که این خودرو‌ها برای تحویل در ۱۴ ماه آینده برنامه ریزی شده اند و طبق گفته ها در اوایل نوامبر در ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک درباره ابرتورم آمریکا اظهارنظر کرد!

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.