صداوسیما متحول شده؟ نکته مهم در ماجرای بنزین و سیلی به صورت استاندار

صداوسیما که در این سال‌ها از واقعیت «رسانه ملی» فاصله قابل توجهی گرفته بود، احتمالا مسیر تازه‌ای را انتخاب کرده است.

به گزارش تازه نیوز، تفاوت رویکرد صداوسیما در پوشش اخبار و وقایع روز کشور، با تغییر تیم مدیریتی به‌ویژه روی کار آمدن معاون سیاسی جدید این سازمان قابل توجه است.

به‌عنوان نمونه، این صداوسیما بود که ویدئوی سیلی به آقای استاندار در جلسه معارفه را از طریق کانال‌های مجازی خود منتشر کرد و رسانه‌های مختلف، اعم از داخلی و خارجی، موافق یا معاند، کلیپ سیمانیوز را بازنشر کردند. در ماجرای حمله به سامانه هوشمند سوخت هم صداوسیما با قطع برنامه‌های خود، خبر فوری روی آنتن برد و در بخش‌های خبری مختلف به‌عنوان اولین خبر به این مهم پرداخت؛ انعکاس لحظه‌ای توضیحات مسئولین امر، در کنار گزارش‌های متعدد از وضعیت پمپ‌بنزین‌ها، نویدبخش این تغییر بزرگ بود که رسانه ملی دیگر نمی‌خواهد مثل تمام این سال‌ها عقب‌تر از فضای رسانه‌ای و مجازی به اسم مصلحت‌اندیشی قدم بزند، با توهمِ کنترلِ فضای اجتماعی قافله را ببازد و روزبه‌روز فاصله بیش‌تری از مخاطب آگاه ایرانی بگیرد.

نمونه‌های اخیر از چشم مخاطبان فضای مجازی هم دور نماند و علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما در استوری اینستاگرام خود نسبت به این واکنش‌ها توضیحاتی نوشت: در پی اختلال در سامانه کارت سوخت، آقای دکتر جبلی [رئیس صداوسیما] شخصا به صورت مستقیم حدود دو ساعت هدایت بخش‌های خبری را بر عهده داشتند. آن‌چه من انجام دادم صرفا قطع برنامه‌های همه شبکه‌های رادیویی و پخش خبر فوری بود که البته به همکارانم خیلی فشار آوردم و امیدوارم من را درک کنند.

استوری خدابخشی

هرچند هنوز برای قضاوت زود است، اما خردمندی تازه صداوسیما در پوشش بی‌طرفانه وقایع کشور باید مورد توجه و تحسین قرار گیرد تا اولا استمرار یافته و تقویت شود و ثانیا به دیگر بخش‌های خبری به‌ویژه حوزه جهان و برون‌مرزی تسری پیدا کند تا ایده‌آل که پیکره این سازمان عریض و طویل را در بر گیرد.

شاید ندیده باشید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.