وزیر بهداشت: واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران باعث شگفتی اندیشمندان شد!

وزیر بهداشت گفت: ما طبیب هستیم نه صنعتگر یا سیاستمدار و تاجر، پس نمی‌توانیم درمان مردم را به تاخیر بیاندازیم و باید در اسرع وقت عمل کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور باعث شگفتی همه اندیشمندان شده، گفت: در تیرماه فقط پنج میلیون دز واکسن علیه کرونا تزریق شده بود که امروز این رقم به ۷۹ میلیون دز رسیده که رکوردی جهانی است.

به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و تجلیل از کادر خدوم پزشکی در سالن همایش‌های صداوسیما، افزود: همانطور که دوران دفاع مقدس نشان داد اگر مردم را به صحنه بیاوریم موفق هستیم امروز هم حمایت مردم باعث شد ما به رکورد واکسیناسیون عمومی علیه کرونا برسیم. صحنه باشکوه همبستگی در رسیدن به اهداف سلامت از جمله واکسیناسیون علیه کرونا دیدنی است و ما در مرداد ماه سال‌جاری شاهد مرگ بیش از ۷۰۰ نفر در روز بودیم که با حرکت مردمی در امر تزریق واکسن این آمار کاهش چشمگیری یافت.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین با همکاری نظام پزشکی باید در امر نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و ارتقای جمعیت با توجه به این‌که ۱۲ درصد جمعیت کشورمان مسن هستند و در آینده به ۳۰ درصد می‌رسد و مجلس در این زمینه حرکت انقلابی آغاز کرده است، موفق عمل کنیم.

عین‌اللهی با تاکید بر این‌که جامعه پزشکی برای ارتقای جمعیت باید درمان ناباروری را گسترش دهد، تصریح کرد: همچنین در زمینه کنترل بیماری‌ها باید سبک زندگی اصلاح شود و کیفیت دارو ارتقا یافته و به خودکفایی برسیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.