رکورد داران کلین شیت در لیگ قهرمانان اروپا

۵ دروازه بان بزرگ لیگ قهرمانان اروپا بیشترین کلین شیت را در تاریخ این مسابقات داشته‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، دروازه بانان یکی از عناصر اساسی بازی فوتبال هستند. در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، اهمیت کار دروازه بانان بسیار بیشتر از سایر مسابقات است.

در فوتبال کار دروازه بانان فراتر از حراست از دروازه است و آن‌ها باید شروع کننده حملات و ترغیب کننده تیم‌های خود باشند. همچنین انتظار می‌رود که آن‌ها خط دفاعی تیم را فرماندهی کنند.

لیگ قهرمانان اروپا جای بهترین دروازه بانان جهان است که با توانایی‌های بالا، تیم‌های خود را در کورس قهرمانی این مسابقات نگه داشتند.

با توجه به این مقدمه، ۵ دروازه بانی که بیشترین تعداد کلین شیت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرده اند، معرفی می‌کنیم.

۱- ایکر کاسیاس – ۵۹ کلین شیت

ایکر کاسیاس بزرگ‌ترین دروازه بان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. او بازیکنی است که به دلیل نجات‌های مکرر دروازه کهکشانی‌ها، مادریدی‌ها از او با عنوان ایکر مقدس یاد می‌کنند.

ایکر کاسیاس با ۱۷۷ بازی در لیگ قهرمانان اروپا، ۵۹ کلین شیت برای رئال مادرید و پورتو انجام داده است. او رکورددار بیشترین کلین شیت در تاریخ این رقابت‌ها است.

این دروازه بان اسپانیایی با ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از پرافتخارترین بازیکنان این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

۲- جانلوئیجی بوفون – ۵۲ کلین شیت

جانلوئیجی بوفون، دروازه بان ۴۳ ساله ایتالیایی به دلیل درخشش در چارچوب یوونتوس و تیم ملی ایتالیا از جایگاه افسانه‌ای در تاریخ فوتبال برخوردار است.

او که اکنون در پارما، باشگاه دوران جوانی خود در تیم سری B ایتالیا حضور دارد، بیست و هفتمین فصل بازیگری خود را تجربه می‌کند.

بوفون ۱۲۴ بازی برای یوونتوس و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان انجام داده و در مجموع ۵۲ کلین شیت ثبت کرده است. این باعث می‌شود او یکی از موفق‌ترین دروازه بانانی باشد که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.

۳- ادوین فن در سار – ۵۱ کلین شیت

ادوین فن در سار نامی است که همیشه یادآور دوران طلایی منچستریونایتد در انگلستان و اروپا خواهد بود. او زیر نظر سر الکس فرگوسن در چارچوب شیاطین سرخ ایستاد و به یکی از بهترین دروازه بانان جهان تبدیل شد.

او در حال حاضر در کار مدیریتی فعالیت می‌کند، اما ابراز علاقه کرده که در آینده وارد عرصه مربیگری نیز بشود. فن در سار اکنون مدیر اجرایی باشگاه آژاکس است.

او در دوران بازی خود یک دروازه بان فوق العاده با واکنش‌های سریع بود و در طول دوران حضورش در منچستریونایتد و آژاکس بیش از ۲۶ جام قهرمانی را کسب کرد.

این دروازه بان هلندی سابقه ۹۸ بازی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و در ۵۱ بازی موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

۴- پتر چک – ۴۹ کلین شیت

پتر چک بازیکنی است که او را یکی از بزرگترین دروازه بانانی می‌دانند که سابقه بازی در چلسی را داشته است. چک در حال حاضر نقش مشاور فنی در چلسی را بر عهده دارد.

دوران حضور او در چلسی به عنوان دروازه بان با موفقیت‌های چشمگیری همراه بوده که از جمله آن ۴ عنوان قهرمانی لیگ بوده است. چک همچنین یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در لیگ اروپا را با چلسی کسب کرد.

پتر چک بیش از ۱۱۱ بازی برای چلسی و آرسنال در لیگ قهرمانان انجام داد. در بین آن بازی ها، او در مجموع ۴۹ بار توانست دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

۵- مانوئل نویر – ۴۸ کلین شیت

مانوئل نویر یکی از موفق‌ترین دروازه بانان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

نویر در ۳۵ سالگی هنوز اعتقاد دارد که می‌تواند به بازی ادامه دهد و بهترین سال‌های او در بایرن مونیخ هنوز فرا نرسیده است. نویر با پیوستن به بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۱، افتخارات زیادی را به دست آورد و اکنون کاپیتان باواریایی‌ها است.

با کمک او تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ قهرمانی‌های متعددی را تجربه کرده است. نکته مهم در کارنامه مانوئل نویر ایستادن در رده سوم برترین بازیکنان دنیا در سال ۲۰۱۴ پس از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است.

نویر در دوران حضورش در بایرن مونیخ بیش از ۴۴۳ بازی انجام داده است. ۱۲۰ بازی او برای بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بوده که با ۴۸ کلین شیت همراه بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.