آقای باقری کنی! قبل از مذاکرات برجامی این نمودار را ببینید

شرکت ملی نفت ایران از بین ۲۰ شرکت بزرگ نفت و گاز جهان خارج شد. این درحالیست که ایران دارنده دومین ذخایر مجموع نفت و گاز دنیاست.

به گزارش تازه‌نیوز، رضا زندی روزنامه‌نگار حوزه‌ نفت در صفحه شخصی خود در توئیتر با به اشتراک گذاشتن فهرست ۲۰ شرکت برتر نفت و گاز جهان در سال ۲۰۲۱ که در آن ارزش بازار آرامکوی عربستان ۲ تریلیون دلار درج شده است، نوشت: شرکت ملی نفت ایران از بین ۲۰ شرکت بزرگ نفت و گاز جهان خارج شد. این درحالیست که ایران دارنده دومین ذخایر مجموع نفت و گاز دنیاست. آقای باقری کنی قبل از مذاکرات برجامی این نمودار را ببیند.

فهرست ۲۰ شرکت برتر نفت و گاز جهان

علی باقری کنی معاون وزارت خارجه و مسئول مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید است.

رضا زندی چند روز پیش هم نوشته بود: تصمیم عربستان برای رساندن گازهای گلخانه‌ای به صفر تا ٢٠۶٠، دلیل خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری سعودی به منظور افزایش تولید نفت در چهار دهه آینده است. آن‌ها می‌خواهند به سرعت ثروت زیر زمین‌شان را به ثروت روی زمین تبدیل کنند. حالا تصور کنید تحریم صنعت نفت ایران سال‌های بیشتری طول بکشد. کشوری که با وجود داشتن منابع بزرگ نفتی فقیرتر می‌شود و کشوری که نفتش را سریع به پول تبدیل کرده است. برجام را زودتر احیا کنید و تحریم‌ها را بردارید. وگرنه عقب‌ماندگی ایران عمیق‌تر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.