خواص بی‌نظیر روغن درخت چای برای زیبایی

اسانس درخت چای یکی از درمان‌های معجزه‌آسا برای از بین بردن سریع جوش‌ها محسوب می‌شود. اما چرا تا این حد محبوب است و در حیطه محصولات مراقبتی پوست بی نظیر باقیمانده‌ است؟

به گزارش تازه نیوز، اسانس درخت چای سرشار از فایده است: تصفیه‌کننده، ضدباکتری، ضدعفونی‌کننده، ضدویروس و…. و اگرچه اغلب برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند پاکسازی مجاری تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن (با نظارت پزشک) یا حتی مبارزه با تبخال مفید باشد.

چرا برای اسانس درخت چای مشابهی در دنیای زیبایی وجود ندارد؟

اگر اسانس درخت چای بسیار محبوب و منتخب همگان است، به این دلیل است که حاوی مونوترپنول‌ها می‌باشد، یعنی مولکول‌های ضدعفونی‌کننده‌ای که قابلیت بسیاری دارند. آنها در برابر ویروس‌ها، قارچ‌ها و البته در برابر عفونت‌ها بسیار مقاوم هستند.

روغن درخت چای برای چه کسانی مناسب است؟

مانند هر فرآورده مفیدی، اسانس درخت چای متاسفانه به تمام پوست‌ها اختصاص داده نشده ‌است.

پوست‌های چرب و مستعد آکنه هیچ مشکلی با این محصول ندارند. پوست‌های طبیعی نیز با این ماده کاملاً‌ سازگار هستند. اما این اسانس برای پوست‌های خشک و حساس مناسب نیست و می‌تواند آسیبی جدی به آن‌ها وارد سازد.

متخصصان پوست بر این باورند که اسانس درخت چای می‌تواند ماتریس پوست‌های خشک را به خطر بیاندازد چون این نوع پوست‌ها وقتی در معرض این ماده قرار می‌گیرند تحریک و ملتهب می‌شوند و همانطور که می‌دانید، بدون لایه هیدرولیپیدی، پوست به نوعی حجاب و محافظ خود را از دست می‌دهد. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از چنین درمان‌هایی اجتناب کنید و به درمان‌های کمتر تهاجمی روی آورید!

نحوه مصرف روغن درخت چای

برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، این اسانس بسیار موثر است اما مراقب باشید که خودسرانه از آن استفاده نکنید!برای شروع، تکه‌ای از پنبه را با محصول آغشته نمایید و در ادامه، اندکی از یک روغن گیاهی دیگر نیز به آن بیفزایید و در پایان، آن را نه روی صورت خود، بلکه روی مچ دست بمالید. بگذارید چند ساعت بماند تا مطمئن شوید که به این روغن سنگین حساسیت ندارید. وقتی مطمئن شدید که اسانس درخت چای با پوست شما سازگار است، می‌توانید آن را روی صورت خود بمالید.

روغن درخت چای و خداحافظی با جوش‌ها

برای تسکین جوش‌های ملتهب، می‌توانید کمی اسانس درخت چای خالص را به کمک یک چوب‌پنبه، دوبار در روز و به مدت چهار روز روی محل مورد نظر بمالید.

البته برخی درمان طولانی‌تری را توصیه می‌کنند‌ اما فراموش نکنید که اسانس درخت چای بسیار قوی است و هدف این است که طی درمان،‌ لایه هیدرولیپیدی پوست آسیب نبیند؛ بنابراین در میزان مصرف و طول دوره درمان،‌ زیاده‌روی نکنید!

متخصصان پوست معتقدند که اسانس درخت چای التهاب را کاهش می دهد. به توصیه ایشان، اگر می‌خواهید فقط یکبار در روز از این اسانس استفاده کنید، شب‌ گزینه بهتری خواهد بود چون پوست در طول شب بازسازی می‌شود و مواد فعال را بهتر و سریع‌تر جذب می‌کند.

برای تعادل مجدد پوست از روغن درخت چای استفاده کنید

اگر پوستی چرب و متمایل به تولید بیش از حد سبوم دارید و علاقه‌مند هستید تا در طول روز تعادل پوستتان حفظ شود، توصیه می‌کنیم که اندکی از این اسانس را استفاده نمایید.

برای این منظور، یک قطره روغن درخت چای را در کرم روزانه خود بریزید و صبح‌ها آن را روی پوست تمیز بمالید. همچنین می‌توانید یک قطره از این روغن را با ۹ قطره از یک روغن گیاهی دیگر مثل (فندق ، کنجد یا جوجوبا) مخلوط کنید تا یک سرم ضدالتهابی و کاملاً تصفیه‌کننده حاصل شود. اما دقت کنید که حتماً شب‌ها از این محصول جدید استفاده کنید تا زمان لازم برای عملکرد صحیح را داشته باشد.

تاثیر اسانس درخت چای روی پوست سر

اگر پوست سرتان شوره می‌زند یا موهای شما به‌طور دائم چرب است، این نشانه آن است که پوست سر شما باید متعادل شود. درحقیقت پوست سر نیز مانند پوست دست و صورت، گاهی اوقات می‌تواند با درمان‌های شیمیایی یا تهاجمی آسیب ببیند!

برای این منظور، ۱ تا ۳ قطره اسانس درخت چای را به شامپوی همیشگی خویش اضافه کنید.اسانس درخت چای روی موهای چرب یا روی پوست سری که شوره دارد، مانند یک پاک‌کننده عمل می‌کند، از التهاب پوست سر جلوگیری می‌نماید و فلور باکتریایی پوست سر را متعادل می‌سازد.

چرا روغن یا اسانس درخت چای بی‌نظیر و تکرارناپذیر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت چون یکی از درمان‌های طبیعی است که بدون نیاز به مداخله و استفاده از مواد شیمیایی با فرمولاسیون بعضاً آسیب‌زا، نتایج واقعی خود را روی پوست نشان می‌دهد!

با توجه به کاربردهای متعدد آن و همچنین مزایای غیرقابل انکار آن در درمان آکنه، تبخال و نیز متعادل‌سازی مجدد پوست سر و… راه دیگری جز تایید این محصول باقی نمی‌ماند!

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.