کومان- زیدان؛ تقابل جذاب ال کلاسیکو بازها

رونالد کومان و زین الدین زیدان، سرمربیان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید سابقه درخشانی در بازی های ال کلاسیکو داشته اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، سرمربیان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید هر دو در نوع خود جزو افسانه های ال کلاسیکو محسوب می شوند. رونالد کومان و زین الدین زیدان به عنوان بازیکن و مربی در مجموع ۳۰ حضور در ال کلاسیکو داشته اند و قطعا از اهمیت این مسابقه حساس آگاه هستند و می دانند که برای موفقیت در آن به چه چیزهایی نیاز است. با این همه دیدار هفته آینده اولین تقابل این دو نفر رو در روی یکدیگر محسوب می شود.

رونالد کومان در سال ۱۹۸۹ به بارسلونا پیوست و در اولین فصل خود در این تیم با غلبه بر رئال مادرید در فینال، قهرمان جام حذفی شد. شاید بهترین گل او در لالیگای سال ۱۹۹۴ زده شد که با یک ضربه آزاد از راه دور در پیروزی ۵-۰ بر رئال مادرید در نوکمپ به ثمر رسید. این هلندی در ۱۱ مسابقه ال کلاسیکو در لالیگا پنج گل به ثمر رساند که نشان دهنده نوعی توانایی او در گلزنی بود و باعث شد کومان کار خود را به عنوان بهترین مدافع گلزن تاریخ فوتبال جهان (۲۵۳ گل برای باشگاه و تیم ملی) و برترین در بارسلونا به پایان برساند. او همچنین بهترین مدافع گلزن تاریخ لالیگا بود تا این که نهایتا فصل گذشته سرخیو راموس رکورد وی را شکست.

زین الدین زیدان اما هفت بار به عنوان بازیکن در لالیگا با بارسلونا رو به رو شد که حاصل آن ۲ پیروزی، ۲ شکست و سه تساوی بود. او همچنین در پیروزی ۴-۲ کهکشانی ها مقابل بارسایی که بازیکنانی نظیر رونالدینیو و ساموئل اتوئو را در اختیار داشت، گلزنی کرد. زیدان همچنین در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز در بازی رفت مقابل بارسا گلزنی کرد تا زمینه ساز حضور تیمش در مسابقه فینال شده باشد؛ همان فینالی که مقابل لورکوزن برگزار شد و زیدان آن گل استثنایی و تاریخی را وارد دروازه تیم آلمانی کرد.

زیدان به عنوان مربی اما افتخاراتی بیش از آن چیزی که هواداران رئال مادرید تصور می کردند، برای این تیم به ارمغان آورد. از جمله دو عنوان قهرمانی لالیگا (۲۰۱۷ ، ۲۰۲۰) و سه قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان (۱۸ تا ۲۰۱۶). از زمان بر عهده گرفتن مسئولیت رئال در سال ۲۰۱۶  به راحتی می توان ادعا کرد که او در حال حاضر موفق ترین مربی در تاریخ رئال مادرید است زیرا زیدان این باشگاه را به ۱۱ جام بزرگ رسانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.