درمان‌های طبیعی برای ترک‌های پوستی

ترک‌های روی پوست همانند خراش‌های کهنه‌ای روی پوست خیلی از ما دیده می‌شوند درواقع زمانی که فیبرها یا همان رشته‌های ارتجاعی بافت‌های پوستی پاره می‌شوند این ترک‌ها روی پوست نقش می‌بندند.

به گزارش تازه نیوز، معمولا نمی‌توان از شر ترک‌های پوستی خلاص شد اما خبر خوب اینکه خطرناک نیستند و می‌توان با استفاده از محصولات طبیعی ظاهر آنها را بهتر کرد. یادتان باشد می‌توانید از هر محصولی برای کاهش ترک‌های پوستی استفاده کنید اما نکته اصلی در مبارزه با این مشکل پوستی تداوم در استفاده است، بنابراین نباید ناامید شوید.

ترک‌های پوستی بیشتر در کدام قسمت‌ها دیده می‌شوند؟

ترک‌های پوستی بیشتر در مناطقی مانند ران‌ها و شکم جا خوش می‌کنند اما با این حال ممکن است روی سینه‌ها، بازوها و دیگر نقاط بدن نیز به وجود بیایند. دلیل اصلی بروز ترک‌های پوستی کشیدگی پوست در دوران بارداری یا تغییرات ناگهانی وزن است. با این حال عواملی مانند اختلالات هورمونی و همچنین کم‌آبی بدن نیز در بروز این ترک‌های نازیبا دخالت دارند. در ادامه با ۴ درمان طبیعی آشنا می‌شوید که باعث بهبود ظاهر ترک‌های پوستی شده و آنها را کم رنگ‌تر می‌کنند.

روغن گل‌سرخ و روغن نارگیل

ترکیب روغن گل‌سرخ و روغن نارگیل حاوی میزان زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب و اسیدآمینه‌هایی است که باعث رطوبت‌دهی عمقی پوست شده و روند احیای فیبرهای پوستی را سرعت می‌دهند. در نتیجه ظاهر ترک‌های پوستی بهتر می‌شود.

یادتان باشد که این ترکیب برخلاف کرم‌های صنعتی هیچ‌گونه ترکیب شیمیایی ندارد و می‌توان از آن بدون ترس از خطر عوارض جانبی برای تمام انواع پوست استفاده کرد. برای تهیه این ترکیب به ۶ قاشق غذاخوری)حدود ۹۰ گرم( روغن نارگیل و ۴ قاشق غذاخوری )حدود ۶۰ گرم( روغن گل‌سرخ نیاز دارید. کافیست این دو روغن را با هم ترکیب کنید و روی مناطقی که دچار ترک‌های پوستی هستند بزنید. نیازی به آبکشی نیست اجازه دهید روغن جذب پوست شود. برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود اینکار را هر شب تکرار کنید.

روغن بادام و آب لیموترش

ترکیب روغن بادام شیرین و آب لیموترش میزان زیادی ویتامین C و E به پوست می‌رساند. این دو ویتامین برای تولید کلاژن و الاستین مورد نیاز پوست لازم و ضروری هستند. استفاده مداوم از این ترکیب روند احیای بافت‌های آسیب‌دیده را سرعت می‌دهد و پوست را محکم می‌کند. در نتیجه امکان بروز ترک‌های بیشتر نیز کاهش پیدا می‌کند.

برای تهیه این ترکیب ۶ قاشق غذاخوری )حدود ۹۰ گرم( روغن بادام شیرین را با ۳ قاشق غذاخوری )حدود ۳۰ میلی لیتر( آب لیموترش مخلوط کنید. کاملا هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. مقداری از این ترکیب را روی ترک‌های پوستی بزنید و به آرامی ماساژ دهید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت پوست را بشویید. این کار را حداقل ۳ بار در هفته تکرار کنید.

کره کاریته و عسل

ترکیب این دو ماده برای کاهش ترک‌های پوستی و صاف و یکدست شدن پوست فوق‌العاده است. علاوه‌براین، ترکیبات مرطوب‌کنندگی موجود در این مواد غذایی روند احیای سلولی را سرعت داده و از کلاژن و الاستین محافظت می‌کنند.

برای تهیه این ماسک به ۳ قاشق غذاخوری )۳۰ گرم( کره کاریته و ۲ قاشق غذاخوری )۵۰ گرم( عسل نیاز دارید. ابتدا لازم است که کره کاریته را به روش حرارت غیرمستقیم یا بن‌ماری آب کنید و سپس عسل را به آن اضافه کنید. سپس مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. اجازه دهید ماسک در دمای محیط استراحت کند و قبل از اینکه دوباره به طور کامل سفت شود از آن استفاده کنید.  کافیست مقداری از این کرم را روی ترک‌های پوستی بزنید و ماساژ دهید تا جذب شود. سپس ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با دستمال مرطوب پاک کنید. توصیه می‌شود این کار را هر شب انجام دهید.

روغن زیتون و گل کالاندولا یا همان گل همیشه بهار

ترکیب روغن زیتون و گل همیشه بهار دارای میزان قابل توجهی اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است. استفاده از این ترکیب باعث بهبود روند درمان پوست و پیشگیری از بروز ترک‌های بیشتر و پارگی فیبرهای پوستی می‌شود.

برای تهیه این ماسک به ۳ قاشق غذاخوری (معادل ۳۰ گرم) گل همیشه بهار و ۱۰ قاشق غذاخوری (معادل ۱۶۰ گرم) روغن زیتون نیاز دارید. داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز و در دار، گل‌های همیشه بهار را بریزید و روی آن را با روغن زیتون پر کنید. سپس ظرف را در یک مکان خنک قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۱۰ روز بماند.

بعد از ده روز روغن بدست آمده را صاف کرده و استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از روغن را روی ترک‌های پوستی روی ران‌ها، پاها و شکم بزنید. نیازی به شست‌وشو نیست. اجازه دهید روغن جذب پوست شود. توصیه می‌شود این کار را هر شب تکرار کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.