سفیر کره‌جنوبی را به خاطر تحقیر مردم اخراج کنید!

سخنگوی وزارت امور خارجه به هدیه تحقیر آمیز کره‌جنوبی به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری  در مورد خبر منتشر شده مبنی بر اهدای ۲۰۰۰ ماسک توسط کره جنوبی به یکی از بیمارستان‌ها در تهران و اینکه آیا این خبر طنز است و نگاه ایران به این خبر و اقدام کره جنوبی چیست، گفت: طنز نیست.

خطیب زاده در پاسخ به همین خبرنگارگفت: البته اجازه بدهید همین موضوع را در حد طنز نگه داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان داده‌اند با آنچه که دولت کره در قبال ایران نشان داده به نوعی نارضایتی دارند و ما این را در موضوعات مختلف احساس می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: ما سعی کرده‌ایم موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره در قبال پول‌های بلوکه شده ایران در کره است را از برخی از مسائل دیگر جدا کنیم تا کمترین تأثیر را بر روابط دو کشور بگذارد. وی ادامه داد:  فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست کشور و ملت دیگری در جیبش باشد. این پول‌ها متعلق به ملت ایران است، باید به مردم ایران بازگردانده شود. تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به اندازه کافی نبوده است. ما در وزارت خارجه با بانک مرکزی و همچنین طرف کره‌ای صحبت کرده‌ایم، ارتباط داریم. اراده‌ای در این زمینه وجود دارد ولی محقق نشده است و باید سعی کنیم که این موضوع محقق شود.

هدیه تحقیر آمیز سفیر کره جنوبی به بیمارستانی در تهران، به سرعت سوژه کاربران فضای مجازی شد. بخش‌های مختلف خبری نیز این اقدام اهانت آمیز کره جنوبی را پخش کردند. رفتار زشت سفیر کره از آن جهت که این کشور در دو سال گذشته با خروج شرکت‌هایش از ایران و عدم همکاری با ایران در حوزه‌های دارویی و سلامت، عمق همکاری‌های خود با آمریکا علیه ملت ایران را عیان کرد. ضمن آنکه ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی نیز مسدود است و کره‌ای ها علیرغم وعده‌های بسیار، هرگز گامی در جهت بازپس دادن این پول برنداشتند. حتی در قبال ارسال دارو، ماسک، واکسن و تجهیزات پزشکی هم تهاتر این پول و ارسال درخواست‌های ایران را نپذیرفتند.

عصبانیت مردم ایران از دولت کره جنوبی، بعد از خروج شرکت‌های مهمی چون سامسونگ و ال‌جی دوچندان شد و حالا با این اقدام، کاربران فضای مجازی، از خجالت سفیر کره درآمدند.

برخی معتقدند دولت سیزدهم که با شعار دیپلماسی عزتمندانه، دستگاه دیپلماسی روحانی را به سخره می‌گرفت اکنون باید عزت ایرانی را به رخ کره‌ای‌ها و سایر سفرای داخل کشور بکشاند. اخراج سفیر کره جنوبی در همین راستا مطالبه شده است.

این مطالب را هم بخوانید:

۱ نظر
  1. فیروزاسماعیلی

    سفیرکره جنوبی یانمی فهمدیاخسیس است ولی قرارنیست یک دیپلمات رابه خاطریک خطای احتمالی بیرون کنیم دیگرازاین خطاهانخواهیم کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.