یارانه معیشتی آبان ۱۴۰۰ واریز شد/ یارانه آذر ماه افزایش می‌یابد؟

بیست و چهارمین مرحله یارانه معیشتی بنزین آبان ماه واریز شد و سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان دریافت کرده‌اند. یارانه بعدی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره افزایش یارانه‌ها در آذر امسال وجود دارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، واریز یارانه معیشتی بنزین از ساعاتی قبل آغاز شده و سرپرستان خانوار بیست و چهارمین مرحله از این یارانه را دریافت کرده‌اند.

تعداد خانوارهایی که این یارانه را می‌گیرند مشخص نیست اما تعداد کل کسانی که به گفته سازمان برنامه و بودجه یارانه بنزین دریافت می‌کنند حدود ۶۰ میلیون نفر است.

خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین این تعداد حدود هفت میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام از یارانه آنها برداشت می‌شود.

یازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر می‌شود.

یارانه بعدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است که در روز ۲۰ آبان واریز می‌شود.

یارانه‌های آذر زیاد می‌شود؟

درباره واریزی‌های ماه آینده نیز گمانه‌زنی‌هایی می‌شود. معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته است: آذر ماه اخبار خوبی برای مردم داریم. مجموعه دولت نیز همواره از کمک به معیشت خانوار گفته‌اند. محسن رضایی نیز از طرفداران افزایش مبلغ یارانه‌هاست.

یکی از گمانه‌زنی‌ها درباره این خبر خوب معاون اقتصادی رئیس جمهور این است که شاید یارانه‌ها زیاد شود. چرا که از ماه‌ها قبل رئیس‌جمهور دولت سیزدهم وعده اعطای کارت رفاهی در آذر امسال را وعده داده است.

در خصوص این کارت رفاهی رئیسی هنوز جزئیات زیادی منتشر نشده اما گفته شده که به ۵ دهک اول جامعه کارت رفاهی پرداخت می‌شود. اما این پنج دهک مبلغ یکسانی نمی‌گیرند. به هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.