کشف راهی جدید که در درمان دیابت انقلاب می‌کند

دانشمندان به کمک میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی یک راه جدید برای کنترل سطح قند خون افراد کشف کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، دانشمندان آمریکایی با استفاده از میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی یک راه جدید ایمن و بدون نیاز به جراحی برای کنترل سطح قند خون کشف کرده اند.

مجله Cell Metabolism با انتشار این خبر تاکید کرده است که این روش می‌تواند به یک موفقیت بزرگ در درمان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد.

این روش کاملا به صورت تصادفی کشف شده است؛ به گونه‌ای که سانی هوانگ یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه طب اطفال، ژنتیک پزشکی و ژنومیک در دانشگاه ایالتی آیووا، برای آزمایش سطح قند خون خود به موش‌های آزمایشگاهی نیاز داشت، دکتر کالوین کارتر یکی از اساتید همین دانشگاه در حال بررسی تأثیر میدان‌های الکترومغناطیسی در مغز موش‌ها و رفتار آن‌ها بود که متوجه شد سطح قند خون موش‌های تراریخته مبتلا به دیابت، طبیعی است.

دکتر کالوین کارتر می‌گوید: این انگیزه‌ای برای شروع پروژه بود. فهمیدیم که اگر این نتایج تأیید شود، تأثیر بسزایی در درمان دیابت خواهد داشت.

میدان‌های الکترومغناطیسی تعادل اکسیدان‌های کبد را تغییر می دهد

براین اساس، محققان مطالعه خود در مورد تأثیر میدان‌های الکترومغناطیسی بر سطح قند خون را آغاز کرده و پیش بینی کردند که میدان‌های الکترومغناطیسی تعادل اکسیدان‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را در کبد تغییر می‌دهد که این فرآیند پاسخ بدن به انسولین را بهبود می‌بخشد.

برای تأیید این فرضیه، محققان آزمایشات دیگری را روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند که این آزمایشات چند ساعت در روز طول کشید و طی آن واکنش موش‌ها را پس از قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی کنترل کردند. پس از سه روز، پاسخ موش‌ها به انسولین بهبود یافت و این فرآیند مدت زمانی طولانی ادامه یافت.

دکتر کالوین گفت: دستگاه کنترل از راه دوری را طراحی کرده ایم که این امکان را می‌دهد تا از میدان‌های الکترومغناطیسی در درمان بیماران دیابتی در طول روز و حتی هنگام خواب استفاده شود.
نتایج آزمایشات انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که میدان‌های الکترومغناطیسی، سیگنال مولکول‌های سوپراکسید در کبد را تغییر می‌دهند که این فرآیند بدون بروز هیچگونه عارضه جانبی برای موش‌ها باعث عادی شدن پتانسیل اکسیداسیون در بدن و پاسخ آن به انسولین می‌شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.