سینمای چین از هالیوود پیشی گرفت

سینمای کشور چین توانست با پشت سر گذاشتن هالیوود، بزرگترین بازار سینمای جهان شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سینمای چین در هفته گذشته ۴۶ میلیون دلار دیگر فروش داشت تا مجموع فروش گیشه این کشور تا روز یکشنبه به نزدیکی ۲ میلیارد برسد.

در حالی که آخرین هفته گیشه چین در مقایسه با هفته گذشته کاهشی ۳۲ درصدی داشته و همینطور سینما‌ها عناوین جدید و مورد انتظاری برای اکران نداشته اند، این کشور توانست به بزرگترین گیشه سینمایی امسال تبدیل شود و هالیوود را پشت سر بگذارد. آمار و ارقام فروش سینما‌ها در کشور چین ۱.۹۹ میلیارد دلار ثبت شده و این در حالی است که گیشه آمریکا ۱.۹۴ میلیارد دلار فروخته است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد که سینمای مناطق اصلی کشور چین برای حدود ۶ ماه بسته بمانند، اما اکنون بسیاری از آن‌ها بازگشایی شده اند. دولت این کشور نیز محدودیت‌های ظرفیتی برای سینما‌ها اعمال کرد و آن‌ها تنها می‌توانند ۷۵ درصد ظرفیتشان بلیت فروشی کنند.

استودیو‌های اصلی هالیوود، اکران آثار مهم خود مثل «بیوه سیاه» و «زمانی برای مردن نیست» را تا سال آینده عقب انداخته اند تا مشکلات همچنان گریبان گیر سینما‌ها باشند. هفته گذشته بود که سینمای AMC، بزرگترین سینمای زنجیره‌ای ایالات متحده اعلام کرد در صورت عدم بازگشت مخاطبان به سینما، تا پایان سال میلادی تمام نقدینگی خود را از دست می‌دهد و عملا ورشکست خواهد شد.

البته مدتی پیش بود که فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد، سینما‌های این ایالت که در خارج از شهر نیویورک هستند با محدودیت ظرفیت ۲۵ الی ۵۰ درصدی مجاز به بازگشایی خواهند بود. این موضوع باعث افزایش سهام سینما‌ها در وال استریت شده و ممکن است استودیو‌های هالیوودی برای اکران فیلم‌های مهم خود ترغیب شوند و در نهایت همه این موضوع‌ها به بازگشت سینمای هالیوود به صدر پرفروش‌ترین گیشه سینمایی جهان منجر شود.

سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا با فروش ۱۱.۴ میلیارد دلاری همچنان اولین گیشه پرفروش جهان بود. کشور چین هم سال گذشته ۹.۲ میلیارد دلار فروخته بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.